Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

"Wzór na" obliczenie punktu przedłużenia prostej

Ostatnio zmodyfikowano 2017-09-26 21:12
Autor Wiadomość
Szustarol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
"Wzór na" obliczenie punktu przedłużenia prostej
» 2017-09-26 17:28:02
Witam!
Chciałem sobie w SFML-u zrobić twarde cieniowanie, ale do tego potrzebuję przedłużeń prostych dochodzących do punktów skrajnych kwadratów.
Wymyśliłem póki co coś takiego:
https://imgur.com/a/1ebAc
Ale to niestety działa tylko dla prostych, które miałyby padać na lewą krawędź ekranu, a mi chodzi o wszystkie.
Na pewno wielu z was z SFMl-em miało do czynienia, więc pytanie, jak to robiliscie?


@Edit
mógłbym sobie poradzić przy użyciu samego cosinusa i odłegości dwóch punktów na układzie współrzędnych, ale musiałbym wiedzieć, w który bok ekranu "uderzy" promień.
Jakieś porady jak to sprawdzić?
P-165260
DejaVu
» 2017-09-26 21:12:07
Jeżeli chcesz przedłużyć prostą to wystarczy obliczyć kąt nachylenia prostej, potem policzyć aktualną długość prostej i przedłużyć tą prostą o tyle o ile masz potrzebę. Znasz w końcu punkt początkowy i kąt nachylenia i długość, więc:
C/C++
sf::Vector2f nowyPunktKoncaProstej = sf::Vector2f( nowaDlugosc * sin( katWRadianach ), nowaDlugosc * cos( katWRadianach ) ) + punktPoczatkowyProstej;
P-165267
« 1 »
  Strona 1 z 1