"Wzór na" obliczenie punktu przedłużenia prostej
Ostatnio zmodyfikowano 2017-09-26 21:12
Szustarol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
"Wzór na" obliczenie punktu przedłużenia prostej » 2017-09-26 17:28:02 Witam! Chciałem sobie w SFML-u zrobić twarde cieniowanie, ale do tego potrzebuję przedłużeń prostych dochodzących do punktów skrajnych kwadratów. Wymyśliłem póki co coś takiego: https://imgur.com/a/1ebAc Ale to niestety działa tylko dla prostych, które miałyby padać na lewą krawędź ekranu, a mi chodzi o wszystkie. Na pewno wielu z was z SFMl-em miało do czynienia, więc pytanie, jak to robiliscie?
@Edit mógłbym sobie poradzić przy użyciu samego cosinusa i odłegości dwóch punktów na układzie współrzędnych, ale musiałbym wiedzieć, w który bok ekranu "uderzy" promień. Jakieś porady jak to sprawdzić? |
|
DejaVu |
» 2017-09-26 21:12:07 Jeżeli chcesz przedłużyć prostą to wystarczy obliczyć kąt nachylenia prostej, potem policzyć aktualną długość prostej i przedłużyć tą prostą o tyle o ile masz potrzebę. Znasz w końcu punkt początkowy i kąt nachylenia i długość, więc: sf::Vector2f nowyPunktKoncaProstej = sf::Vector2f( nowaDlugosc * sin( katWRadianach ), nowaDlugosc * cos( katWRadianach ) ) + punktPoczatkowyProstej;
|
|
« 1 » |