Sens tworzenia gier tekstowych
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Sens tworzenia gier tekstowych

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Sens tworzenia gier tekstowych
» 2017-10-20 19:47:13
Zastanawiam się czy jest sens napisania gry tekstowej. Np. takiej, gdzie wybory decydują o dalszej fabule, itp.
P-165912
» 2017-10-20 20:25:26
Jeżeli uda ci się stworzyć wciągającą fabułę (tak prawie na poziomie książki), to może ma to sens, ale inaczej do chyba nie ma sensu.
P-165914
» 2017-10-20 21:19:15
Czemu ma nie być sensu?
P-165915
» 2017-10-20 22:35:22
Jest wiele rodzajów gier tekstowych.
SUDy, MUDy, strzelanki (serio! http://eigen.pri.ee/shooter/),
choice, pewnie wiele innych.

Wnioskuję, że chodzi ci o typ wybierania akcji, czyli choice.
Jasne, że jest sens, spójrz choćby na tą genialną grę:
https://www.choiceofgames.com​/user-contributed​/great-tournament/ (i inne gry tych autorów)
Do takich gier istnieją już narzędzia (np. Twine), ale możesz też stworzyć własne.
P-165917
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-10-20 22:59:46
Jestem zwolennikiem własnych rozwiązań :P
Np. całą fabułę z regułami jej wczytywania umieścić w pliku tekstowym, żeby nie pakować masy tekstu w kod źródłowy.

Może na początek jakaś historyjka, do tego 2 lub 3 zakończenia.
Muszę ogarnąć tylko jakiś system zależności wyborów
P-165920
» 2017-10-20 23:21:25
Ach wybacz, zapomniałem o innych grach tekstowych. Są jeszcze oczywiście RPG (DiabloRL, DoomRL), masa rogalików (roguelike), a także przygodówki (A Dark Room, Candy Box 1 & 2).
P-165921
» 2017-10-21 00:23:24
P-165924
« 1 »
 Strona 1 z 1