Problem z instalacją SFML
Ostatnio zmodyfikowano 2017-12-05 20:45
mateczek |
» 2017-11-14 21:37:26 nie widzę tam niczego czerwonego ale ok w takim razie co mam zrobić żeby to działało?
|
skopiowałeś kod z tej strony https://www.sfml-dev.org/tutorials/1.6/start-vc.php a u samej góry jest napis Warning: this page refers to an old version of SFML. Click here to switch to the latest version. |
Obecną stabilną wersją sfml jest 2.4 https://www.sfml-dev.org/download.php Na Windowsa jest pakiet "msys2" gdzie można stosunkowo prosto dodawać biblioteki. jeśli chcesz pod swój kompilator to musisz pobrać wersję kompatybilną z twoim kompilatorem lub skompilować ze źródeł. Błąd który podałeś sugeruje że nie masz ustawionego folderu z nagłówkami folderu "include" w ide. tu masz pokazane jak to zrobić pod codeblocks https://www.youtube.com/watch?v=fcZFaiGFIMA |
|
Corvette653 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-11-15 19:13:48 nie zrobiłem kroku 6 ponieważ nie mogę stworzyć nowej flagi nie wiem czm lecz ppm nie działa i nie mam żadnego przycisku poza tym zrobiłem wszystko( tego kroku nigdzie indziej nie było i dlatego nie wiem czy w ogóle jest on konieczny ). Program się uruchamia jednak jest to tylko konsola bez rysunku ( tego koła ) i wyświetla się okno windows "program SFMLproject.exe (tak nazwałem projekt) przestał działać". 3 próba i 3 błąd :) zwykły program działa normalnie same biblioteki ( niużywane ) też mogą być ( np.:#include <SFML/Graphics.hpp> ) jednak gdy kod używa sfml program nie działa nie wiem czemu |
|
mateczek |
» 2017-11-15 22:02:37 ni to pewnie coś zrobiłeś źle. biblioteka nie pasuje do kompilatora lub złe dllki któż to może wiedzieć. Ja polecił bym instalację msys2 np dla wersji 32bity!!! http://www.msys2.org/1 Po zainstalowaniu odpalasz konsole "mingw32.exe" aktualizujesz poleceniem pacman -Syuu następnie zamykasz program i odpalasz go jeszcze raz i ponownie aktualizujesz (ważne by aktualizacje przeprowadzić 2X i po pierwszym ponownie odpalić program mingw32.exe) pacman -Syuu 2 instalujesz kompilatory, debuger i inne narzędzia dla 32 bitów pacman -S --needed base-devel mingw-w64-i686-toolchain
3 instalujesz bibliotekę sfml dla 32bitów pacman -S mingw-w64-i686-sfml
// w tym momencie możesz zacząć programować w sfml #include <SFML/Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 200, 200 ), "SFML works!" ); sf::CircleShape shape( 100.f ); shape.setFillColor( sf::Color::Green ); while( window.isOpen() ) { sf::Event event; while( window.pollEvent( event ) ) { if( event.type == sf::Event::Closed ) window.close(); } window.clear(); window.draw( shape ); window.display(); } return 0; }
zapisujesz ten program do takiej ścieżki C:\msys32\home\twoj_użytkownik\sfml.cpp i kompilujesz go poleceniem g++ sfml.cpp -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system Stworzy ci się program "a.exe" i uruchomić możesz go poleceniem ./a.exe poglądowo jak postępować z msysem masz tutaj na filmie https://www.youtube.com/watch?v=d0VN7Vol1_8 Dla 64bitów jeśli chcesz kompilować programy w 64bitach odpalasz program MINGW64.exe i wszystkie "i686" w nazwach pakietów zamieniasz na "x86_64" |
|
Corvette653 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2017-11-16 18:40:11 to co mam pobrać? windows 10 64bity code block(mingw) domyślny kompilator pobrałem najpierw wersje 64 bity ale wszędzie pisze o wersjach 32 więc takową pobrałem i zainstalowałem nie chce 4 raz instalować tego sfml-a no bez przesady ludzie ile można wszędzie pisze że to łatwe a mnie już 3 raz coś się psuje robie według 3 samouczka i nic... |
|
mateczek |
» 2017-11-16 19:34:53 pobrałem najpierw wersje 64 bity |
Wersja 64 bity nie zlnkuje Ci się z kompilatorem 32bity (domyślny w codeBlocks)(chyba, że podmieniłeś kompilator??) pisze o wersjach 32 więc takową pobrałem i zainstalowałem
|
Ale tych wersji binarnych jest kilka!!! którą pobrałeś?? Aby działało prawidłowo powinna to być wersja skompilowana twoim kompilatorem. Moim zdaniem Z pakietem msys2 start z sfml były chyba najprostszy!!! ilość rzeczy które można zrobić źle jest wręcz ograniczona do minimum (to jest zautomatyzowany pakiet narzędzi linuxowych przeniesionych na windowsa) wszędzie pisze że to łatwe a mnie już 3 raz coś się psuje robię według 3 samouczka i nic. |
grunt to się nie poddawać. Na początku pisałeś co o kopiowaniu plików do katalogów kompilatora, więc pewnie masz już złe pliki w katalogu mingw codeblocksa :) nie chce 4 raz instalować tego sfml-a no bez przesady ludzie ile można |
jak pisałem Ci o msys2 robiłem to od podstaw na kompie z windowsem sprawa zamknęła się w 5 poleceniach z konsoli. Jeśli chcesz by twoje programy były 64bitowe pod msys2 procedura zmienia się nieznacznie http://repo.msys2.org/distrib/x86_64/msys2-x86_64-20161025.exe instalka msys64bity 1 odpalenie mnigw64.exe 2 pacman -Syuu to jest aktualizacja 3 ponownie odpalenie mingw64.exe 4 pacman -Syuu dokończenie aktualizacj 5 pacman -S --needed base-devel mingw-w64-x86_64-toolchain instalacja kompilatorów 6 pacman -S mingw-w64-x86_64-sfml instalacja biblioteki sfml 7 g++ sfml.cpp -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system kompilacja programu |
|
Corvette653 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Udało się » 2017-11-23 18:45:12 Udało mi się skonfigurować tą bibliootekę jednak musiałem pobrać najnowszą wersję code::block NIESTETY mimo poprawności działania pliku testowego, plik końcowy z lekcji 6-obsługa zdarzeń...nie działa z powodu następujących błędów:
ld.exe||cannot open output file bin\Debug\SFMLproject.exe Permission denied| oraz ||error: ld returned 1 exit status| A już było dobrze :) ( proszę nie zamykać tego tematu ponieważ przeczuwam że jeszcze mi się przyda :( )
|
|
mateczek |
» 2017-11-23 20:24:50 code-blocks najnowsza wersja jest z stycznia 2016 roku czyli ma 2 lata. (Pobranie najnowszej wersji raczej nie miału tu znaczenia) d.exe||cannot open output file bin\Debug\SFMLproject.exe Permission denied |
nie można otworzyć pliku wyjściowego brak dostępu. (pewnie jest już otwarty, używany) |
|
Corvette653 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2017-11-23 20:35:06 nie włączyłem jeszcze raz code::block i nic, poza nim działają tylko google |
|
1 « 2 » 3 4 |