Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem z instalacją SFML

Ostatnio zmodyfikowano 2017-12-05 20:45
Autor Wiadomość
mateczek
» 2017-11-14 21:37:26

nie widzę tam niczego czerwonego ale ok w takim razie co mam zrobić żeby to działało?

skopiowałeś kod z tej strony https://www.sfml-dev.org​/tutorials/1.6/start-vc.php a u samej góry jest napis
Warning: this page refers to an old version of SFML. Click here to switch to the latest version.

Obecną stabilną wersją sfml jest 2.4 https://www.sfml-dev.org​/download.php Na Windowsa jest pakiet "msys2" gdzie można stosunkowo prosto dodawać biblioteki. jeśli chcesz pod swój kompilator to musisz pobrać wersję kompatybilną z twoim kompilatorem lub skompilować ze źródeł. 


Błąd który podałeś sugeruje że nie masz ustawionego folderu z nagłówkami folderu "include" w ide. tu masz pokazane jak to zrobić pod codeblocks
https://www.youtube.com/watch​?v=fcZFaiGFIMA

P-166889
Corvette653
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-11-15 19:13:48
nie zrobiłem kroku 6 ponieważ nie mogę stworzyć nowej flagi nie wiem czm lecz ppm nie działa i nie mam żadnego przycisku poza tym zrobiłem wszystko( tego kroku nigdzie indziej nie było i dlatego nie wiem czy w ogóle jest on konieczny ). Program się uruchamia jednak jest to tylko konsola bez rysunku ( tego koła ) i wyświetla się okno windows "program SFMLproject.exe (tak nazwałem projekt) przestał działać". 3 próba i 3 błąd :)
zwykły program działa normalnie same biblioteki ( niużywane ) też mogą być ( np.:#include <SFML/Graphics.hpp> ) jednak gdy kod używa sfml program nie działa nie wiem czemu
P-166898
mateczek
» 2017-11-15 22:02:37
ni to pewnie coś zrobiłeś źle. biblioteka nie pasuje do kompilatora lub złe dllki któż to może wiedzieć.

Ja polecił bym instalację msys2 np dla wersji 32bity!!! http://www.msys2.org/

1 Po zainstalowaniu odpalasz konsole "mingw32.exe" aktualizujesz poleceniem
pacman -Syuu
następnie zamykasz program i odpalasz go jeszcze raz i ponownie aktualizujesz (ważne by aktualizacje przeprowadzić 2X i po pierwszym ponownie odpalić program mingw32.exe)
pacman -Syuu

2 instalujesz kompilatory, debuger i inne narzędzia dla 32 bitów
 

        pacman -S --needed base-devel mingw-w64-i686-toolchain
 
3 instalujesz bibliotekę sfml dla 32bitów
 
        pacman -S mingw-w64-i686-sfml
// w tym momencie możesz zacząć programować w sfml
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 200, 200 ), "SFML works!" );
    sf::CircleShape shape( 100.f );
    shape.setFillColor( sf::Color::Green );
   
    while( window.isOpen() )
    {
        sf::Event event;
        while( window.pollEvent( event ) )
        {
            if( event.type == sf::Event::Closed )
                 window.close();
           
        }
       
        window.clear();
        window.draw( shape );
        window.display();
    }
   
    return 0;
}

zapisujesz ten program do takiej ścieżki C:\msys32\home\twoj_użytkownik\sfml.cpp i kompilujesz go poleceniem
g++ sfml.cpp -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system

Stworzy ci się program "a.exe" i uruchomić możesz go poleceniem
./a.exe

poglądowo jak postępować z msysem masz tutaj na filmie https://www.youtube.com/watch​?v=d0VN7Vol1_8

Dla 64bitów jeśli chcesz kompilować programy w 64bitach odpalasz program MINGW64.exe i wszystkie "i686" w nazwach pakietów zamieniasz na "x86_64"
P-166901
Corvette653
Temat założony przez niniejszego użytkownika
...
» 2017-11-16 18:40:11
to co mam pobrać?
windows 10 64bity
code block(mingw)
domyślny kompilator
pobrałem najpierw wersje 64 bity ale wszędzie pisze o wersjach 32 więc takową pobrałem i zainstalowałem
nie chce 4 raz instalować tego sfml-a no bez przesady ludzie ile można
wszędzie pisze że to łatwe a mnie już 3 raz coś się psuje robie według 3 samouczka i nic...
P-166916
mateczek
» 2017-11-16 19:34:53

pobrałem najpierw wersje 64 bity
 Wersja 64 bity nie zlnkuje Ci się z kompilatorem 32bity (domyślny w codeBlocks)(chyba, że podmieniłeś kompilator??)


 pisze o wersjach 32 więc takową pobrałem i zainstalowałem
Ale tych wersji binarnych jest kilka!!! którą pobrałeś?? Aby działało prawidłowo powinna to być wersja skompilowana twoim kompilatorem.

Moim zdaniem Z pakietem msys2 start z sfml były chyba najprostszy!!! ilość rzeczy które można zrobić źle jest wręcz ograniczona do minimum (to jest zautomatyzowany pakiet narzędzi linuxowych przeniesionych na windowsa)

wszędzie pisze że to łatwe a mnie już 3 raz coś się psuje robię według 3 samouczka i nic.
 grunt to się nie poddawać.  Na początku pisałeś co o kopiowaniu plików do katalogów kompilatora, więc pewnie masz już złe pliki w katalogu mingw codeblocksa :)

nie chce 4 raz instalować tego sfml-a no bez przesady ludzie ile można
 jak pisałem Ci o msys2 robiłem to od podstaw na kompie z windowsem sprawa zamknęła się w 5 poleceniach z konsoli.

Jeśli chcesz by twoje programy były 64bitowe pod msys2 procedura zmienia się nieznacznie http://repo.msys2.org/distrib​/x86_64​/msys2-x86_64-20161025.exe instalka msys64bity

1 odpalenie mnigw64.exe
2
pacman -Syuu
 to jest aktualizacja
3 ponownie odpalenie mingw64.exe
4
pacman -Syuu
 dokończenie aktualizacj
5
pacman -S --needed base-devel mingw-w64-x86_64-toolchain
 instalacja kompilatorów
6
pacman -S mingw-w64-x86_64-sfml
 instalacja biblioteki sfml
7
g++ sfml.cpp -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
 kompilacja programu
P-166918
Corvette653
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Udało się
» 2017-11-23 18:45:12
Udało mi się skonfigurować tą bibliootekę jednak musiałem pobrać najnowszą wersję code::block
NIESTETY mimo poprawności działania pliku testowego, plik końcowy z lekcji 6-obsługa zdarzeń...nie działa z powodu następujących błędów:

ld.exe||cannot open output file bin\Debug\SFMLproject.exe Permission denied|
oraz
      ||error: ld returned 1 exit status|
A już było dobrze :) ( proszę nie zamykać tego tematu ponieważ przeczuwam że jeszcze mi się przyda :( )
P-167130
mateczek
» 2017-11-23 20:24:50
code-blocks najnowsza wersja jest z stycznia 2016 roku czyli ma 2 lata. (Pobranie najnowszej wersji raczej nie miału tu znaczenia)
d.exe||cannot open output file bin\Debug\SFMLproject.exe Permission denied
nie można otworzyć pliku wyjściowego brak dostępu. (pewnie jest już otwarty, używany)
P-167131
Corvette653
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-11-23 20:35:06
nie
włączyłem jeszcze raz code::block i nic, poza nim działają tylko google
P-167132
1 « 2 » 3 4
Poprzednia strona Strona 2 z 4 Następna strona