Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL, C++] Problem z kompilacją kodu (z kursu Janusza Ganczarskiego)

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-09 19:40
Autor Wiadomość
DDD
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL, C++] Problem z kompilacją kodu (z kursu Janusza Ganczarskiego)
» 2010-07-10 11:47:45
Witam!
Uczę się OpenGL z kursu Janusza Ganczarskiego. I mam problem z Teksturami.
Aczkolwiek przykład mi się nie kompiluje. ;/

Wyskakują mi oto takie błędy :

21 C:\Documents and Settings\dominik\Pulpit\opengl_tekstury\opengl_mipmapy_2d\Nowy folder\main.cpp syntax error before `=' token

92 C:\Documents and Settings\dominik\Pulpit\opengl_tekstury\opengl_tekstura_2d\Nowy folder\main.cpp `glWindowPos2i' undeclared (first use this function)
Czy możecie mi pomóc?

Jeżeli potrzeba więcej info to piszcie.;]

Pozdrawiam Domdziu!
P-19720
DejaVu
» 2010-07-10 12:58:38
1. Wklej wiersze w których występuje błąd.
2. Błąd drugi wynika z tego, że nie dołączyłeś odpowiednich bibliotek do programu.
Solve your issue about glWindowPos and it would solve your problem. Check opengl headers version, update your drivers, you need gl 1.4 or greater.
Źródło: http://www.opengl.org/discussion_boards/ubbthreads.php ?ubb=showflat&Number=246493
P-19721
DDD
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-07-10 13:21:34
1.
C/C++
#include <GL/glut.h>
#include <GL/glext.h>
#ifndef WIN32
#define GLX_GLXEXT_LEGACY
#include <GL/glx.h>
#define wglGetProcAddress glXGetProcAddressARB
#endif
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include "colors.h"
#include "targa.h"

// TU WYSKAKUJE TEN BLAD!!!!

PFNGLWINDOWPOS2IPROC glWindowPos2i = NULL;

// ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

enum
{
    PERSPECTIVE_CORRECTION_FASTEST, // korekcja perspektywy - GL_FASTEST
    PERSPECTIVE_CORRECTION_DONT_CARE, // korekcja perspektywy - GL_DONT_CARE
    PERSPECTIVE_CORRECTION_NICEST, // korekcja perspektywy - GL_NICEST
    GENERATE_MIPMAP_FASTEST, // jakość generowania mipmap - GL_FASTEST
    GENERATE_MIPMAP_DONT_CARE, // jakość generowania mipmap - GL_DONT_CARE
    GENERATE_MIPMAP_NICEST, // jakość generowania mipmap - GL_NICEST
    FULL_WINDOW, // aspekt obrazu - całe okno
    ASPECT_1_1, // aspekt obrazu 1:1
    EXIT // wyjście
};

To nie jest cały kod oczywiście..;]
P-19722
lenrokskate
» 2010-07-10 14:35:42
w obu błędach chodzi chyba o includy i/lub liby, ale dziwi mnie, że nie wywaliło doesn't name of type tylko jakieś inne errory
P-19723
DejaVu
» 2010-07-10 15:58:50
Spróbuj wykomentować wiersz:
C/C++
PFNGLWINDOWPOS2IPROC glWindowPos2i = NULL;
P-19724
kamil354
» 2011-03-09 18:46:06
Witam wszystkich na forum.
Mam problem z kompilowaniem kodu w OpenGL. Pisze w Code Blocks, instalacje i konfiguracje biblioteki robiłem z pomocą tego poradnika http://www.levelbylevel.com/tutorials/opengl-c-and-glut-using-codeblocks-and-mingw-updated/ . Zarówno kod, który można pobrać ze strony, jak i ten z kursu Janusza Ganczarskiego kompilują się z wynikiem 0 errors, 0 warnings.
Nie można jednak otworzyć programu, bo po skompilowaniu kodu wyskakuje coś takiego :

mingw32-g++.exe: /W3: No such file or directory
mingw32-g++.exe: /Zi: No such file or directory
mingw32-g++.exe: /D_DEBUG: No such file or directory
Process terminated with status 1 (0 minutes, 0 seconds)
0 errors, 0 warnings

Czy to wynika z niekompletnej biblioteki, czy może problem leży gdzie indziej?
Z góry dzięki za pomoc.
P-29039
DejaVu
» 2011-03-09 19:02:12
Kompilowałeś cokolwiek wcześniej na tym środowisku?

PS. Czemu własnego tematu nie założyłeś?
P-29040
dmx81
» 2011-03-09 19:10:02
up@ ps. pewnie dlatego, ze taki sam tytul (no moze poza autorem kursu) mialby temat - problem z kompilacja opengl - a na wielu forach ostro sypia warnami za zakladanie tematu ktory istnieje ;)
P-29041
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona