[C++](Dev C++) undefined reference to `setrgbpalette'
Ostatnio zmodyfikowano 2018-02-04 23:49
znyk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++](Dev C++) undefined reference to `setrgbpalette' » 2018-02-04 13:30:07 Witam. Wciąż walczę z moim programikiem. Ściągnołem graphics.h dla Dev C++. Testowy programik mi działa: #include<graphics.h> #include<conio.h> #include<dos.h>
main() { int gd = DETECT, gm, x, y, color, angle = 0; struct arccoordstype a, b; initgraph(&gd, &gm,NULL); delay(2000); while(angle<=360) { setcolor(BLACK); arc(getmaxx()/2,getmaxy()/2,angle,angle+2,100); setcolor(RED); getarccoords(&a); circle(a.xstart,a.ystart,25); setcolor(BLACK); arc(getmaxx()/2,getmaxy()/2,angle,angle+2,150); getarccoords(&a); setcolor(GREEN); circle(a.xstart,a.ystart,25); angle = angle+5; delay(50); } getch(); closegraph(); }
|
Ale przy kompilacji swojego programiku ma błąd: (.text+0x40): undefined reference to `setrgbpalette' Wyskakuje mi też coś takiego jakieś Makefile.win i ustawia się na 25 linii: $(CPP) $(LINKOBJ) -o $(BIN) $(LIBS) Czy ktoś może pomóc ? |
|
znyk Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-02-04 14:45:32 Udało mi się zwalczyć problem z grafiką dodając w projekt->opcje projektu->parametry->linker: -lbgi -lgdi32 -luser32 -lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32
|
Zostały mi tylko jakieś dymy tutaj: void stan_myszy(int *b, int *c, int *a) { int a1,b1,c1; asm ( "mov %ax,0x0003;" "int $0x33;" "mov a1,%bx;" //poloz w x "mov b1,%cx;" // polozenie w osi y "mov c1,%dx;"// wartosc klawisza myszy ); *a=a1; //wartosc zmiennej z rej a1 pod adres a *b=b1; *c=c1; }
(.text+0x3bf): undefined reference to `a' (.text+0x3f6): undefined reference to `a1' (.text+0x3fd): undefined reference to `b1' (.text+0x404): undefined reference to `c1' c:\program files (x86)\dev-cpp\mingw64\x86_64-w64-mingw32\bin\ld.exe main.o: bad reloc address 0x0 in section `.ctors'
Pewnie też jakaś sztuczka z ustawieniami dev c++. Ktoś ma jakiś pomysł ? |
|
nanoant20 |
» 2018-02-04 14:51:28 miałem Ci podesłać link http://innamhunzai.blogspot.com/2013/03/how-to-add-graphicsh-header-file-in-dev.html ale widzę ze już sobie poradziłeś tylko, ze te pliki graphics.h i libbgi.a są konfigurowane pod DEVCPP-4.9.9.2_SETUP.EXE i nie koniecznie muszą działać w wersji wyższej Dev-Cpp 5.11 TDM-GCC 4.9.2 Setup.exe https://www.cs.colorado.edu/~main/bgi/dev-c++/
|
|
mateczek |
» 2018-02-04 23:49:45 |
|
« 1 » |