[C++](Dev C++) undefined reference to `setrgbpalette'
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[C++](Dev C++) undefined reference to `setrgbpalette'

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++](Dev C++) undefined reference to `setrgbpalette'
» 2018-02-04 13:30:07
Witam.

Wciąż walczę z moim programikiem. Ściągnołem graphics.h dla Dev C++.

Testowy programik mi działa:

#include<graphics.h>
#include<conio.h>
#include<dos.h>

main()
{
   int gd = DETECT, gm, x, y, color, angle = 0;
   struct arccoordstype a, b;
   initgraph(&gd, &gm,NULL);
   delay(2000);                                                               
   while(angle<=360)
   {
      setcolor(BLACK);
      arc(getmaxx()/2,getmaxy()/2,angle,angle+2,100);
      setcolor(RED);
      getarccoords(&a);
      circle(a.xstart,a.ystart,25);
      setcolor(BLACK);
      arc(getmaxx()/2,getmaxy()/2,angle,angle+2,150);
      getarccoords(&a);
      setcolor(GREEN);
      circle(a.xstart,a.ystart,25);
      angle = angle+5;
      delay(50);
   }
   getch();
   closegraph();
}

Ale przy kompilacji swojego programiku ma błąd:
(.text+0x40): undefined reference to `setrgbpalette'

Wyskakuje mi też coś takiego jakieś Makefile.win i ustawia się na 25 linii:
$(CPP) $(LINKOBJ) -o $(BIN) $(LIBS)

Czy ktoś może pomóc ?
P-169226
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-02-04 14:45:32
Udało mi się zwalczyć problem z grafiką dodając w projekt->opcje projektu->parametry->linker:

-lbgi -lgdi32 -luser32
-lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32

Zostały mi tylko jakieś dymy tutaj:


void stan_myszy(int *b, int *c, int *a)
{
int a1,b1,c1;
    asm (
         "mov %ax,0x0003;"
         "int $0x33;"
         "mov a1,%bx;" //poloz w x
         "mov b1,%cx;" // polozenie w osi y
         "mov c1,%dx;"// wartosc klawisza myszy
          );
         *a=a1; //wartosc zmiennej z rej a1 pod adres a
         *b=b1;
         *c=c1;
        
}


(.text+0x3bf): undefined reference to `a'
(.text+0x3f6): undefined reference to `a1'
(.text+0x3fd): undefined reference to `b1'
(.text+0x404): undefined reference to `c1'
c:\program files (x86)\dev-cpp\mingw64\x86_64-w64-mingw32\bin\ld.exe main.o: bad reloc address 0x0 in section `.ctors'

Pewnie też jakaś sztuczka z ustawieniami dev c++. Ktoś ma jakiś pomysł ?
P-169228
» 2018-02-04 14:51:28
miałem Ci podesłać link
http://innamhunzai.blogspot.com/2013/03/how-to-add-graphicsh-header-file-in-dev.html
ale widzę ze już sobie poradziłeś
tylko, ze te pliki graphics.h i libbgi.a są konfigurowane pod DEVCPP-4.9.9.2_SETUP.EXE i nie koniecznie muszą działać w wersji wyższej Dev-Cpp 5.11 TDM-GCC 4.9.2 Setup.exe
https://www.cs.colorado.edu/~main/bgi/dev-c++/

P-169229
» 2018-02-04 23:49:45
P-169252
« 1 »
 Strona 1 z 1