Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Praktyki w IT dla samouków

Ostatnio zmodyfikowano 2018-05-15 22:24
Autor Wiadomość
Pawełek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Praktyki w IT dla samouków
» 2018-05-15 16:41:08
Witam, Zacznę od tego że najbliższe wakacje będą moimi ostatnimi. Od niedawna też zainteresowałem się językiem c++. Przerobiłem kurs z tej strony, było mi nadal mało więc kupiłem książkę Grębosza (a właściwie 3 bo najnowsza 'Opus magnum" składa się z 3 tomów) i staram się dzięki niej zdobytą wiedzę poszerzać i utrwalać. Niedawno dość przypadkiem szperając w internecie znalazłem kilka propozycji praktyk w IT od różnych firm związanych z programowaniem, niestety jeden warunek mnie skreśla, bo przyjmują najczęściej tylko studentów 1 albo 2 roku informatyki. Moje pytanie : Czy jakbym napisał do nich że jestem samoukiem c++, przyjęły by mnie takie firmy? Praktyki są za darmo (tzn. nic mi nie płacą) to co im w sumie szkodzi?

Jeśli chodzi o moje wykształcenie to skończyłem liceum na biol-chemie i teraz jestem na pierwszym roku studium(2 letnim) (zawód kompletnie nie związany z branżą IT :/ )
P-171118
garlonicon
» 2018-05-15 17:47:28
Zależy od firmy. Są takie, gdzie masz szanse nawet na płatne praktyki, ale musisz dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej. Nawet jeśli nie idziesz ściśle w IT, to możesz spróbować szukać firm, których biznes kręci się wokół tego, co studiujesz - niewykluczone, że znajdzie się tam stanowisko, gdzie oprócz samego programowania będzie trzeba ogarniać jakąś konkretną dziedzinę związaną z tym, czym zajmuje się firma i wtedy możesz na tym polu mieć większe szanse niż ci, którzy umieją jedynie klepać kod. Na przykład jak masz jakąś korporację zajmującą się dojeniem krów, to możesz trafić na ludzi po technologii żywienia. Swego czasu stykałem się również z programistami, którzy się znali na hydraulice, stolarstwie czy nawet bartnictwie.