Instalacja SDL2 w Visual Studio
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Instalacja SDL2 w Visual Studio

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Instalacja SDL2 w Visual Studio
» 2018-06-16 10:41:21
Witam.
Mam problem z poprawnym zainstalowaniem SDL2 w Visual Studio zarówno 2015 jak i 2017.
Postępowałam zgodnie z https://www.wikihow.com/Set-Up-SDL-with-Visual-Studio-2017 jak również próbowałam na postawie kilku filmów instruktażowych.

O ile taki kod działa:
C/C++
#include <stdio.h>
#include <SDL.h>

int main( int argc, char * argv[] )
{
    if( SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING ) < 0 )
    {
        pfintf( "SDL initialization failed" );
    }
    else
    {
        printf( "SDL initialization succeeded!" );
    }
   
    return 0;
}

To już gdy chcę użyć:
C/C++
SDL_Surface * const ecran = SDL_SetVideoMode( 600, 400, 32, SDL_HWSURFACE );
SDL_Flip( ecran );


1>main.obj : error LNK2019: nierozpoznany zewnętrzny symbol _SDL_SetVideoMode przywołany w funkcji _SDL_main
1>main.obj : error LNK2019: nierozpoznany zewnętrzny symbol _SDL_Flip przywołany w funkcji _SDL_main
.

A jeśli gdziekolwiek chcę użyć:
SDL_HWPALETTE | SDL_DOUBLEBUF

Wyskakuje:
1>c:\...\main.c(45): error C2065: "SDL_DOUBLEBUF": niezadeklarowany identyfikator
1>c:\...\main.c(56): error C2065: "SDL_HWSURFACE": niezadeklarowany identyfikator

Już nie wiem co robić. Plik z folderu lib również przekopiowałam do projektu. Bibliotekę załączyłam w ustawieniach projektu. A nadal nie działa. Szukałam informacji wszędzie, ale proponowane rozwiązania nie dały żadnego skutku. 
P-171567
» 2018-06-16 11:26:23
Plik z folderu lib również przekopiowałam do projektu.
Plik? Powinieneś linkować oba, SDL2.lib i SDL2main.lib.
P-171569
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-16 11:49:53
Tak, plik SDL2.dll , ale po skopiowaniu  SDL2.lib i SDL2main.lib również nie działa.
P-171571
» 2018-06-16 12:43:53
Nie chodzi o kopiowanie, a DLL nie ma w tym momencie nic do rzeczy. Masz dodane do linkera oba pliki .lib? Kompilujesz program w 32 czy 64 bitach?
P-171573
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-16 12:58:08

Chodzi o to?
W ustawieniach ogólnych linkera mam w dodatkowych bibliotekach : C:\SDL2\lib\x86;%(AdditionalLibraryDirectories)
P-171576
» 2018-06-16 13:14:17
C/C++
SDL_Surface * const ecran = SDL_SetVideoMode( 600, 400, 32, SDL_HWSURFACE );
SDL_Flip( ecran );
Ten kod to SDL 1.x, nie SDL 2.
https://wiki.libsdl.org​/MigrationGuide#Setting_up_a_game_with_the_new_video_API
P-171577
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-16 13:45:50
Faktycznie! Jejku dziękuję bardzo.
P-171580
« 1 »
 Strona 1 z 1