[OpenGL, C++] Jak sprawić, aby postać na ekranie się poruszała?
Ostatnio zmodyfikowano 2010-07-31 22:17
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL, C++] Jak sprawić, aby postać na ekranie się poruszała? » 2010-07-31 13:04:55 Do programu mam wczytanego bohatera (kwadrat) i teraz chciałbym nim jakoś poruszać przy pomocy strzałek tak aby bohater zmieniał swoje połozenie... Tylko oczywiście niewiem jak to zrobić. Czy do wprawiania w ruch bohatera używa się funkcji glTranslatef? Jeżeli tak to przypuszczam że będą do tego potrzebne jakieś zmienne-prawda? Czy mógłbymi ktoś napisać taki mały przykład? Ponieważ są to dopiero moje pierwsze kroki w opengl proszę o wyrozumiałość...:) |
|
ison |
» 2010-07-31 13:57:49 to może lepiej jakbyś najpierw zaczął od poruszania się bohatera w konsoli? |
|
lenrokskate |
» 2010-07-31 14:07:53 zacznij od jakiegoś łatwiejszego liba graficznego, np. Allegro lub SDL |
|
ison |
» 2010-07-31 15:29:34 sorrki, double post przez przypadek |
|
steckel |
» 2010-07-31 18:14:17 Nie spamujcie mu tu o konsoli i 2D, bo on chce się nauczyć OpenGL. Zrób sobie zmienne: -PolozenieX; -PolozenieZ; if( key[ W ] ) { PolozenieZ -= 0.1; } if( key[ S ] ) { PolozenieZ += 0.1; } if( key[ A ] ) { PolozenieX -= 0.1; } if( key[ D ] ) { PolozenieX += 0.1; } A później przy rysowaniu dajesz: glTranslatef(PolozenieX,0,PolozenieZ); Napisałem pseudo-kodem, ale mam nadzieje, że zrozumiałeś :) |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-07-31 18:44:39 Tak, bardzo dobrze Cię zrozumiałem. Z tym spamowaniem to masz całkowitą racje. Dziękuję! |
|
ison |
» 2010-07-31 18:46:37 jeśli z takimi rzeczami sobie nie radzisz to lepiej jakbyś zaczął od podstaw, twój wybór. Domyślam się że później napotkasz dużo większe problemy niż poruszanie się postaci :) |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-07-31 19:33:28 Napewno masz rację ale zakupiłem sobie parę ksiązek dla początkujących (przyjdą w poniedziałek) które te napotkane problemy pozwolą mi pokonać! A pozatym od czegoś trzeba zacząć. No nie? |
|
« 1 » 2 |