Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Budowanie aplikacji - automatyzacja

Ostatnio zmodyfikowano 2018-12-02 23:03
Autor Wiadomość
nicraM
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Budowanie aplikacji - automatyzacja
» 2018-12-02 16:59:40
Witam forumowiczów i programistów `C++.
Jestem początkującym jeśli chodzi o tematykę C++ więc proszę o wyrozumiałość. Do tej pory pisałem co nieco w PHP (symfony 4) i chcę w ramach nauki napisać backend jako API z wykorzystaniem frameworka http://pistache.io/.

Do tej pory w kursie wykorzystywane były w większości biblioteki wbudowane w c++ i kompilowanie kodu nie wymagało żadnych dodatkowych narzędzi. Wiem, że podczas pisania mojego skromnego api będę używał dodatkowych bibliotek do SOAP oraz libsnmp. Co prawda nie będzie to kolosalna wielkość zewnętrznych bibliotek ale chciałbym od początku używać "dobrych praktyk". Ściągając jakieś projekty z githuba, czy biblioteki by je zainstalować wydaje się polecana `cmake -XXX` `make` czy `configure`.
Moje pytanie tu do profesjonalistów. Jak od początku tworzyć projekty by później instalacja wymagała jedynie wydanie 3 poleceń: `configure --otpt && make && make install`? Również chciałbym by linker niektóre biblioteki robił statycznie by na docelowym hoście nie trzeba było doinstalowywać bibliotek.

Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam
P-173071
garlonicon
» 2018-12-02 21:37:55
Jak od początku tworzyć projekty by później instalacja wymagała jedynie wydanie 3 poleceń: `configure --otpt && make && make install`?