Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Plik konfiguracyjny bez kompilacji (singleton?)

Ostatnio zmodyfikowano 2019-02-20 10:14
Autor Wiadomość
Anim
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Plik konfiguracyjny bez kompilacji (singleton?)
» 2019-02-19 13:33:26
Hej, wraz z rozwojem mojej apki postanowiłem zmienić mój plik konfiguracyjny. Zazwyczaj plik konfiguracyjny umieszczam w pliku .h należącym do projektu. Jednak takie rozwiązanie często jest irytujące ze względu na obowiązek rekompilacji projektu. Pomyślałem, żeby zrobić plik konfiguracyjny w postaci zewnętrzego pliku .JSON. Niestety tutaj także pojawia się problem. Ponieważ to powoduje, że albo w każdym miejscu, gdzie wykorzystuję dane z mojego json-a będę otwierał  i zamykał plik i parsował w celu uzyskania określonej wartości, albo wykorzystam "globalną" klasę ze zmiennymi statycznymi - jednak to dość nieeleganckie chyba rozwiązanie, prawda? W trakcie przeszukiwania Internetu natrafiłem na pojęcie singleton-u... I stąd moje pytanie - czy singleton jest właśnie tym, czego powinienem użyć? A jeśli nie, to w jaki sposób rozwiązać mój problem? Myślałem o jakiejś bibliotece dedykowanej, ale wszystie, które analizowałem również są "zakotwiczone" w projekcie, co nadal wymusza rekompilację projektu przy każdej zmianie pliku konfiguracyjnego.
P-174007
pekfos
» 2019-02-19 14:00:16
Singleton może być zaimplementowany na różne sposoby, zwykle to jest zmienna statyczna w funkcji lub klasie. Na pewno będzie to najłatwiejszy zamiennik dla stałych z pliku hpp.
P-174008
Anim
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-02-19 14:19:04
Dziękuję :) W takim razie zrobię coś co powinno być singletonem ;p
P-174009
Anim
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-02-20 10:14:18
//PONIŻSZE JUŻ NIEAKTUALNE - rozwiązaniem okazało się podanie w inny sposób ścieżki do pliku konfiguracyjnego.

Szybkie pytanie - stworzyłem plik konfiguracyjny przy użyciu singletona, jednak to generuje pewien problem. Otóż jak uruchamiam apkę bezpośrednio z IDE, to nie ma problemu z możliwością zmiany pliku konfiguracyjnego "w locie". Jednak problem pojawia się, gdy uruchamiam aplikację z pliku binarnego. Wtedy aplikacja zachowuje się tak, że ma zakodowane w binarce konfiguracje, która była aktualna w trakcie ostatniego uruchomienia przez IDE... można to jakoś rozwiązać, aby plik konfiguracyjny był niezależny od projektu? I żebym zawsze mógł go sobie zmieniać na potrzeby testów?
P-174016
« 1 »
  Strona 1 z 1