Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zmiana branży z Javy na C++ po 5 latach.

Ostatnio zmodyfikowano 2019-08-29 16:47
Autor Wiadomość
dejmieno
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Zmiana branży z Javy na C++ po 5 latach.
» 2019-08-29 14:28:10
Witam wszystkich,

Na początek krótko opiszę moją sytuację. Od 5 lat pracuję jako programista Javy i trochę w innych technologiach działających na JVM. Szczerze to na chwilę obecną określenie programista jest trochę przesadzone ponieważ ostatnimi czasy głównie profiluję aplikację na JVM i tunuję GC...... Moja praca programistyczna to jakieś 15%, reszta to dockery, jenkinsy itp.

Jave wybrałem na początku kariery z powodu dużej ilości miejsc pracy w Krakowie.

W wolnych chwilach w ramach zainteresowania piszę sobie w C/C++. Głównie skrobię sobie małe gierki w OpenGL, lubię również programować mikrokontrolery i FPGA.

Nowoczesne C++ odkryłem kilka miesięcy temu i im bardziej zagłębiałem się w nowe standardy języka to tym bardziej zaczyna mi się podobać.

Wszystko było spoko ale ostatnimi czasy czuję coraz większe zmęczenie... i tak sobię ostatnio pomyślałem, czy by nie spróbować zmienić trochę technologi i spróbować sił w C++.

Nie wiem co o tym sądzicie czy po 5 latach to ma sens żeby próbować zmienić pracę na co innego (w innych technologiach)? Z tego co widzę to C/C++ jest dość niszową technologią. Ofert pracy mniej, próg wejścia jest zapewne dużo większy niż w przypadku Javy (widać to choćby po tym że nie ma "szkół programowania" gdzie uczą C++, większość uczniów mogłaby wymięknąć). 

Druga sprawa która mnie martwi to brak ofert pracy dla początkujących. Wszystkie oferty pracy to minimum 3 lata doświadczenia w C++, w niektórych ofertach jeszcze wymagane doświadczenie minimum 2 lata w C++ dla embeeded. Patrząc na to zastanawia mnie jedno... skąd się biorą Ci wszyscy doświadczeni programiści C++ skoro nikt nie chce początkujących... są jakieś farmy gdzie uprawia się programistów C++? ;).