Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL] Przesuwanie bitmapy

Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-12 12:31
Autor Wiadomość
Animax97
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL] Przesuwanie bitmapy
» 2010-08-12 11:15:47
Witam.
Otóż zacząłem poznawać SDL i mam do Was pytanie.
Piszę sobie program który za pomocą strzałek będzie przesuwał kwadrat (bitmape).
Tylko, że mój program zamiast przesuwać daną bitmapę na pozycję to ją poprostu kopiuje. I chciałbym się Was zapytać, jak mam przesuwać stworzoną bitmapą/umieszczać na daną pozycję?
P-20721
SeaMonster131
» 2010-08-12 11:19:42
Nie znam SDL, ale może przed każdym przesunięciem bitmapy czyść ekran np...
P-20722
Animax97
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-12 11:31:14
Też tak myślałem, żeby usunąć i kopiować :P Ale chciałbym jeszcze się dowiedzieć jak się je przesuwa, ponieważ myślę, że to będzie wydajniejsze ;]
P-20725
ison
» 2010-08-12 12:02:17
również nie korzystam z SDL, poczytaj o podwójnym buforowaniu
P-20726
malan
» 2010-08-12 12:10:23
@SeaMonster131, @ison:
Po co piszecie skoro żaden z Was nie zna SDL? :)

@Animax97:
Najpierw zacząłbym od czytania kursu, a potem dopiero pytał się na forum. W tym kursie SDL (ddt.pl) masz gotowy kod, który rozwiązuje Twój problem. Przeczytaj go, a potem jeśli będziesz miał jakieś pytania zwróć się do Nas.
P-20727
Animax97
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-12 12:10:45
@UP
To allegro? :D

@TOP
Mogę prosić funkcję, która wyczyści mi buffor? Bo szukałem po necie i nie mogę znaleść ;/
P-20728
kamillo121
» 2010-08-12 12:31:43
a jaki problem  SDL_FillRect(BUFOR,NULL,0); //na czarno zamaluje bufor

-zmieniasz pozycję bitmapy
-czyścisz bufor
-kopiujesz elementy na bufor
-wyświetlasz bufor
P-20731
« 1 »
  Strona 1 z 1