Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL] Wyświetlanie tekstu

Ostatnio zmodyfikowano 2020-03-28 13:13
Autor Wiadomość
01101101
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-03-27 22:26:35
Jak najlepiej wpisać liczby z tablicy na ekran? Liczby przechowuje w tablicy int ale zarówno z int jak i z char nie działa.. A jeśli chce wpisać jakiś tekst przykałdowy w pętli to wypisuje sie tylko raz... ktoś wie gdzie tu jest błąd?
C/C++
TTF_Init();
TTF_Font * font = TTF_OpenFont( arialn.ttf , 25 );

SDL_Color color = { 255, 255, 255 };

int texW = 65;
int texH = 65;
SDL_Surface * surface = NULL;
SDL_Texture * texture = NULL;
SDL_Rect dstrect = { texW, texH, 25, 25 };



for( int i = 0; i < 9; i++ )
{
   
    small_rect.x = 50;
    rect.x = 50;
   
    for( int j = 0; j < 9; j++ )
    {
        SDL_SetRenderDrawColor( renderer, 0, 128, 128, 128 );
        SDL_RenderFillRect( renderer, & rect );
        SDL_SetRenderDrawColor( renderer, 0, 0, 255, 255 );
        SDL_RenderDrawRect( renderer, & small_rect );
       
        surface = TTF_RenderText_Solid( font, "text", color );
        texture = SDL_CreateTextureFromSurface( renderer, surface );
       
        SDL_QueryTexture( texture, NULL, NULL, & texW, & texH );
        SDL_RenderCopy( renderer, texture, NULL, & dstrect );
       
       
        texW += 50;
       
        small_rect.x += 50;
        rect.x += 50;
       
    }
    texH += 50;
    small_rect.y += 50;
    rect.y += 50;
}
P-176560
pekfos
» 2020-03-27 22:47:59
Jak najlepiej wpisać liczby z tablicy na ekran? Liczby przechowuje w tablicy int ale zarówno z int jak i z char nie działa..
Jeśli SDL_ttf ma funkcję typu printf(), to tym. Jeśli nie, to Wstawianie zmiennych do tekstu.

A jeśli chce wpisać jakiś tekst przykałdowy w pętli to wypisuje sie tylko raz... ktoś wie gdzie tu jest błąd?
Wygląda jakbyś wypisywał ten tekst w tym samym miejscu (dstrect).
P-176561
01101101
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-03-27 23:11:36
Ale zmieniam texW oraz texH
P-176563
pekfos
» 2020-03-28 13:13:35
Nie ma to związku z dstrect. Zmienne texW i texH nie są w tym kodzie nawet użyte z sensem. Wywołanie SDL_QueryTexture() nadpisuje ich wartości, więc zwiększanie ich o 50 w pętli nie da oczekiwanych rezultatów, nawet gdybyś faktycznie używał tych zmiennych do czegoś konstruktywnego.
P-176566
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2