stecboss Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Ruchome tło » 2010-08-17 13:35:29 Witam, mam problem prubuję zrobić ruchome tło w grze. Nie wiem czy się da kopiować w czasie rzeczywistym w tej bibliotece bitmap z jednej na drugą. Mam 2 identyczna bitmapy i chcę aby tło powtarzało się od dółu tzn kopiowane by były 4 wiersze pikesli od góry i kopiowane na sam dół drugiej bitmapy i pikesele od 5 wiersza były kopiowane na 0 wiersz... i na końcu wyświetlamy bitmapę. Bitmapa ma wymiar 800/480 Jeżeli znacie jakiś inny pomysł jak zrobić ruchome tło to pomózcie :) blit( tlo, tlo1, 0, 0, 0, 480, tlo->w, tlo->h ); blit( tlo1, tlo, 0, 0, 0, 477, tlo->w, 4 ); blit( tlo1, tlo, 0, 4, 0, 0, tlo->w, 477 );
masked_blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, 0, tlo->w, tlo->h );
|
|
pekfos |
» 2010-08-17 13:41:15 BITMAP * tlo;
int pos = 6;
blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, - pos, tlo->w, tlo->h ); blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, tlo->h - pos, tlo->w, pos ); sprawdz czy zadziała, bo nie sprawdzałem :) |
|
stecboss Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-17 14:08:16 niestety nie działa ;/ tzn przesunęło 1 raz i stoi... a chciałem aby cały czas się przesuwało tło |
|
lenrokskate |
» 2010-08-17 14:10:06 koleś weś się za podstawy... w pętelkę |
|
stecboss Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-17 14:23:10 podstawy znam... Chciałem sprawdzić czy da się kopiować na inną bitmapę i wyświetlać ją ale dzięki za podsunięcie rozwiązania głowiłem się nad kopiowaniem a wystarczy takie coś ;p void Cmenu::wyswietl_tlo() { blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, - pos, tlo->w, tlo->h ); blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, tlo->h - pos, tlo->w, pos ); pos++; if( pos == tlo->h ) { pos = 1; } } dzięki |
|
« 1 » |