Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro, C++] Ruchome tło

Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-17 14:23
Autor Wiadomość
stecboss
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro, C++] Ruchome tło
» 2010-08-17 13:35:29
Witam, mam problem prubuję zrobić ruchome tło w grze. Nie wiem czy się da kopiować w czasie rzeczywistym w tej bibliotece bitmap z jednej na drugą.
Mam 2 identyczna bitmapy i chcę aby tło powtarzało się od dółu tzn kopiowane by były 4 wiersze pikesli od góry i kopiowane na sam dół drugiej bitmapy i pikesele od 5 wiersza były kopiowane na 0 wiersz... i na końcu wyświetlamy bitmapę. Bitmapa ma wymiar 800/480
Jeżeli znacie jakiś inny pomysł jak zrobić ruchome tło to pomózcie :)

C/C++
blit( tlo, tlo1, 0, 0, 0, 480, tlo->w, tlo->h );
blit( tlo1, tlo, 0, 0, 0, 477, tlo->w, 4 );
blit( tlo1, tlo, 0, 4, 0, 0, tlo->w, 477 );

masked_blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, 0, tlo->w, tlo->h );
P-20916
pekfos
» 2010-08-17 13:41:15
C/C++
BITMAP * tlo;
//..
int pos = 6;
//..
blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, - pos, tlo->w, tlo->h );
blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, tlo->h - pos, tlo->w, pos );

sprawdz czy zadziała, bo nie sprawdzałem :)
P-20918
stecboss
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-17 14:08:16
niestety nie działa ;/ tzn przesunęło 1 raz i stoi... a chciałem aby cały czas się przesuwało tło
P-20919
lenrokskate
» 2010-08-17 14:10:06
koleś weś się za podstawy... w pętelkę
P-20920
stecboss
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-17 14:23:10
podstawy znam... Chciałem sprawdzić czy da się kopiować na inną bitmapę i wyświetlać ją ale dzięki za podsunięcie rozwiązania głowiłem się nad kopiowaniem a wystarczy takie coś ;p
C/C++
void Cmenu::wyswietl_tlo()
{
    // blit( tlo, tlo1, 0,0, 0,480, tlo->w, tlo->h);
   
    blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, - pos, tlo->w, tlo->h );
    blit( tlo, bufor, 0, 0, 0, tlo->h - pos, tlo->w, pos );
    pos++;
    if( pos == tlo->h )
    {
        pos = 1;
    }
    // masked_blit( tlo, bufor, 0,0, 0, 0, tlo->w,tlo->h);
   
}
dzięki
P-20921
« 1 »
  Strona 1 z 1