[Allegro] Obiekty półprzezroczyste
Ostatnio zmodyfikowano 2008-09-13 19:56
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Obiekty półprzezroczyste » 2008-09-13 14:57:53 Czy da się jakąś funkcją zrobić w allegro grafiki półprzezroczyste. Bo z tym różowym odcieniem to różnie wychodzi, a po za tym chciałbym zrobić parę obiektów przezroczystych. Jest jakiś sposób, aby to uzyskać?
Zrobiłem w gimpie obiekt z tlem przezroczystym (nie różowym) zapisałem jako tga(w bmp się nie da) i wychodzi błąd z przetwarzanie obrazka, czyli się mieszają kolory itd. |
|
DejaVu |
» 2008-09-13 15:45:49 |
|
DejaVu |
Allegro - rysowanie przezroczystych bitmap » 2008-09-13 16:34:11 BITMAP * zapisz_do = screen; BITMAP * obrazek = LoadImage( "ludek.bmp" ); int pozycja_x = 320; int pozycja_y = 240; set_trans_blender( 0, 0, 0, 128 ); draw_trans_sprite( zapisz_do, obrazek, pozycja_x, pozycja_y );
|
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-09-13 16:42:36 Dzięki, no tak naprawdę to myślałem że ta biblioteka nie ma takiej obcji.
Co do kodu to myśle że pisząc LoadImage chodziło Ci o load_tga("ludek.tga",default_palette), tak?
Jeszcze spytam o ostatnią linijkę rysowania, można tam dodać parę parametrów, takich jakie są w masked_blit(4)? Ponieważ potrzene są one do animacji grafików, a bez tego to nie ma co robic grafików przezroczystych.
edit:/ Rozumiem że ta funkcja ogólnie nakłada całemu obiektowi przezroczystość. Mnie chodziło bardziej o zastąpienie tego różowego koloru, ale to napewno też się przyda. Pozdr. |
|
DejaVu |
» 2008-09-13 17:25:41 Rozdziel sobie jedną bitmapę BITMAP* na każdą klatkę z osobna i problem masz rozwiązany :) |
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-09-13 19:56:20 Tylko trochę przy tym roboty. Zresztą narazie nie potrzebuję całych obiektów przezroczystych, ale napewno później się to przyda, np. jak bym chciał zrobić jakiegoś ducha ;P czy coś w tym sylu ;P |
|
« 1 » |