kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
świat gry platformowej opart o drzewko czwórkowe » 2010-08-29 20:12:53 Witam, chce w najbliższym czasie napisać małą gierkę i opisać dokładnie każdy kawałek kodu i wstawić dla użytkowników (jako, że idzie rok szkolny może i jaką 6'stkę zahaczę z programowania przy okazji ;)) ale powracając do tematu, jestem przy fazie projektowania, i tak sobie pomyślałem, że świat będzie się opierał na drzewku czwórkowym, najmniejszą jednostką będzie kwadrat 10x10 bądź też 5x5. Tylko teraz myślałem, nad tym, żeby każda postać również poruszała się po tym drzewku, czyli nie tylko sprawdzać kolizję z drzewkiem(czyli z mapką) ale również przemieszczać się po nim, tylko czy to będzie wydajne ?, bo postać będzie prawie w nieustannym ruchu i (co się z tym wiąże) będzie się przemieszczać po drzewku(będzie przepisywana z pól na pola) do tego wyświetlanie całego świata również oparta o to jedno drzewko. Powiedzmy, że każde pole miałoby prócz wskaźników do innych gałęzi wskaźnik na klasę typu object(czyli player, przeciwnik lub inne obiekty z kolizją). Mam nadzieję,że się jasno wyraziłem, proszę o odpowiedź
//edit Przy drzewku gdzie najmniejsza jednostka to kwadrat 5x5, które obejmuje prostokąt 800x600 zajmowałoby jakieś ~25kb zakładając że jedno pole zajmowało by około 11 bitów |
|
DejaVu |
» 2010-08-29 20:43:50 Jeżeli o mnie chodzi to nie wiem :) W zasadzie to w platformówce nawet jeżeli te 10 dynamicznych postaci byłoby na scenie to i tak powinno to szybko działać przy ciągłym dodawaniu i usuwaniu obiektu z takiego drzewa. Gorzej by było w przypadku RTS'a, ale Ty go nie robisz, więc problemów nie powinno być. |
|
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-08-29 20:47:04 Hehe, myślałem, że ktoś już może coś takiego z Was testował ale najwyżej przetestuje u siebie i zobaczę czy zadziała :D Thx za odpowiedź, jak ktoś by miał z tym doświadczenie to proszę o zabranie zdania, przez jeden dzień niech ten temat zostanie otwarty ;) |
|
waxx |
» 2010-08-29 22:32:20 Ogolnie drzewka nie sa przystosowane do dynamicznych obiektow. Druga sprawa ze w platformowce srednio to potrzebne. Po co sobie komplikowac zycie?
|
|
DejaVu |
» 2010-08-29 23:11:39 waxx: ile gier pisałeś i ile gier ukończyłeś, że tak stanowczo twierdzisz 'po co'? |
|
Proxym |
» 2010-08-29 23:15:35 Większość (jak nie wszystkie) dobre silniki do renderowania w 3D korzystają z drzew ósemkowych i jakość im dobrze wychodzi poruszanie się po drzewie. Drzewo czwórkowe jest odpowiednikiem ósemkowego, ale dla 2 wymiarów. Sam chciałem zaimplementować coś takie ale na razie nie mam potrzeby. Proxym |
|
Pirotechnik |
» 2010-08-30 10:17:27 Właśnie robię takiego RPG'a (2d oczywiście) więc jak masz jakieś pytanie to spróbuje ci pomóc. A co do wydajności to podczas takiego poruszania bywa że postać 'miga' :). |
|
waxx |
» 2010-08-30 12:16:55 Wystarczająco dużo żeby stwierdzić że dla platformówki 2D to jest zbędne chyba że odpalasz na tosterze grę.
|
|
« 1 » 2 |