Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

mozna prosic o spis bibliotek?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-09-07 11:13
Autor Wiadomość
dmx81
Temat założony przez niniejszego użytkownika
mozna prosic o spis bibliotek?
» 2010-09-06 22:40:29
witam. od dzis zaczalem uczyc sie nowej biblioteki - pewnie niektorym znanej Qt. W sumie do wczoraj (do kiedy nie zapytalem sie, jak zrobic odtwarzacz mp3 i inne programy) nie wiedzialem o jej istnieniu, poprostu staram sie trzymac kursu tu zawartego i nastepnym krokiem miala byc WinApi, pozniej WinSock (o ktorym tez sie dowiedzialem zadajac pytanie na forum ...). A wracajac do sensu mojego postu:
czy mozna prosic o zrobienie czegos takiego, jak spis bibliotek mniej i bardziej przydatnych z podzialem na przeznaczenie?
to tak, zeby poczatkujacy mogl obrac jakis kierunek i wiedzac, ze po nauce programowania obiektowego C++ (w konsoli, kiedy umie juz napisac program z if'ami i for'ami) moze sobie zaplanowac: teraz biore sie za biblioteki graficzne 2d (tutaj spis), przyda mi sie obsluga sieci (tutaj spis), ewentualnie zajme sie grafika 3d (tutaj spis) itd... wiem, ze mniej wiecej przegladajac kursy mozna sie zorientowac, ale brakuje mi wlasnie takiej klasyfikacji (byc moze znajda sie tez inni chetni, ktorym sie to przyda?) zeby nie trzeba sie za kazdym razem sie pytac, jakiej biblioteki uzyc do gier 2d, jakiej do obslugi sieci itd ( 1.winapi - GUI, MSWINDOWS + krotki opis...)  jesli nie wymagam zbyt duzo, to bylo by chyba nam poczatkujacym latwiej :)
P-21811
DejaVu
» 2010-09-07 11:13:01
Nie ma osób, które mogłyby taki rzetelny spis utworzyć oraz później go aktualizować. Takie coś można by było wypuścić jako artykuł no ale jak da się N silników do wyboru amatorowi to zaraz będzie pytał, który najlepszy. Zdania oczywiście będą podzielone w zależności od umiejętności, a jakiś 'idiota' i tak powie, że 'tamci się nie znają i używaj czegoś innego', więc mimo wszystko taka lista do niczego konstruktywnego nie doprowadzi. W moim przekonaniu lepiej ciągnąć na chwilę obecną to co mamy tj. dział dokumentacji i kursów (a drobniejsze rzeczy jako artykuły). Amator tak czy inaczej wybierze taką bibliotekę do której będzie miał dobrą dokumentację (czytaj: będzie umiał się nią posługiwać) oraz będzie sporo 'gotowych' fragmentów kodu.

Ktoś kto umie programować zazwyczaj zaczyna pisać własny silnik do gry, a potem pisze i pisze i pisze i zostaje przy pisaniu silnika, bowiem stale się uczy czegoś nowego. Amator z kolei nie napisze dobrej gry nawet z gotowym silnikiem bowiem i tak ma za małą wiedzę na to by programować efektywnie, niemniej jednak na pewno czegoś nowego się nauczy i poszerzy swoje horyzonty.
P-21813
« 1 »
  Strona 1 z 1