markon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[QT] wyświetanie obrazków » 2010-09-25 13:51:51 witam, wiem, że na wiele sposobów można wyświetlać obrazki w QT, dlatego proszę o rady, jakiej kontrolki do tego celu najlepiej uzyć oraz jakiej klasie się przyjrzeć. proszę o propozycje pozdrawiam |
|
DejaVu |
» 2010-09-25 14:04:18 Skoro wiesz, że jest wiele rozwiązań to pokaż kilka to stwierdzimy, która metoda jest lepsza :) |
|
markon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-09-25 14:48:59 bo tu można wyświetlić na np. graphicsView, można również kombinować jakoś z QPainter jest jeszcze klasa QImage |
|
dmx81 |
» 2010-09-25 15:13:49 pewnie moja wiadomosc za wiele nie pomoze (a sam jeszcze nie dotarlem do rysowania w Qt), ale wg mnie: 1. skoro jest tych klas kilka, najlepiej je wszytskie przejrzec i wyprobowac, wiem, ze nie jest to szybkie rozwiazanie 2. skoro jest ich tyle, znaczy sie, ze pewnie sie czyms roznia, czyli wykonac pkt1 i ocenic ktorej sie wygodniej uzywa 3. na pewno trzeba sobie okreslic, w jakim celu chcemy jej uzyc (przegladarka plikow graficznych, rysowanie, itd...?), wykonac pkt 1,2 i cos sobie dopasowac:)
no i koniecznie zdac sprawozdanie ktora klasa sie do czego najlepiej nadaje :D pozdr. i powodzenia |
|
markon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-09-25 20:55:28 zdecydowałem się na kontrolkę graphicsView, wie ktoś jak tam załadować obrazek, bo szukam w dokumentacji i nie mogę znaleźć. jesli ktos wie to proszę o pomoc, teraz będę dalej szukał, pozdrawiam |
|
dmx81 |
» 2010-09-25 23:12:54 czy zapoznales sie z tym ? >> http://doc.qt.nokia.com/4.6/examples-graphicsview.html wybieraj sobie po kolei przyklady i przygladaj sie, jak autor uzywa klasy :) ja poki co walcze z modulem network... rysowanie to bedzie nastepny krok;)
PS. najlepiej wybrac 2 gorne przyklady, poniewaz posiadaja pelna dokumentacje, czyli kod z objasnieniami |
|
madmike44 |
» 2010-09-27 20:23:29 Za obsługę obrazów odpowiadają w bibliotece Qt cztery klasy: QImage, QPixmap, QBitmap i QPicture.
Pierwsza jest zoptymalizowana pod kątem operacji wejścia-wyjścia (odczyt i zapis grafik) oraz bezpośrednich operacji na pikselach.
Druga klasa została zaprojektowana do wyświetlania obrazów na ekranie.
Klasa QBitmap dziedziczy po klasie QPixmap i służy wyłącznie do wyświetlania obrazów dwubarwnych.
Natomiast klasa QPicture gwarantuje, że wyniki jakichś operacji graficznych były niezależne od rozdzielczości urządzenia, na którym będą odwzorowane (zapis do plików pdf, drukarka, wyświetlanie na monitorze). |
|
« 1 » |