Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Początki w C++

Ostatnio zmodyfikowano 2010-09-26 19:54
Autor Wiadomość
Majk
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Początki w C++
» 2010-09-25 14:32:51
Witam z wykształcenia jestem mgr inż. leśnictwa ale w wolnych chwilach lubię posiedzieć przed komputerem i ostatnio doszedłem do wniosku że może nauczyć się jakiegoś języka :) w ramach hobby
Stąd moje pierwsze i na pewno nie ostatnie pytanie z serii tych głupich
Czytam właśnie kurs c++ IV. Pojęcie zmiennej i podstawowe typy danych. jest tam przykład jak deklaruje się zmienne i jak się z nich korzysta  autor najpierw zadeklarował zmienne a potem przypisał wartości do zmiennych czytając dalej wywnioskowałem że można od razu zadeklarować zmienne i przypisać im wartości tak jak zrobiłem to poniżej
 
C/C++
using namespace std;
int zmienna_liczba = - 53;
unsigned int dodatnie = 22;

cout << "wypisujemy zmienne:"
<< endl
<< "zmienna_licznowa:" << zmienna_liczba
<< endl
<< "dodatnie:" << dodatnie
<< endl;

getch();
return( 0 );
czy to jest poprawne i czy nie będzie z tym problemów na dalszym etapie nauki?
wiem że głupie pytania ale jestem dopiero na początku drogi pzdr.
P-22361
ison
» 2010-09-25 14:53:32
to Ty decydujesz jaką drogę obejmiesz; czym więcej wiesz tym lepiej.
zapis
C/C++
int a;
a = 5;
jest równoznaczny z
C/C++
int a = 5;

nie ma znaczenia którego sposobu użyjesz, oba są poprawne

zmienne możesz zawsze zastępować nowymi wartościami
C/C++
int a = 6;
a = 1;
a = 999;
zmienna 'a' będzie wynosiła 999
P-22364
ThudPoland
» 2010-09-25 19:18:36
Witamy, drogi techniku leśnictwa. ;)

Widzę szeroką gamę zainteresowań.

Jeżeli znasz wartość początkową zmiennej, to warto zainicjalizować zmienną (czyli przy jej tworzeniu nadać jej wartość ;)).

Będzie szybciej niż w przypadku tworzenia zmiennej, a później nadawania jej z góry założonej wartości.

C/C++
int Variable = 42; //szybciej
int NextVariable;
NextVariable = 42; //wolniej
P-22369
Majk