Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro,C++] Allegro wyświetlanie bitmap przez funkcje składowe klasy.

Ostatnio zmodyfikowano 2010-09-29 21:19
Autor Wiadomość
Mateusz124
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro,C++] Allegro wyświetlanie bitmap przez funkcje składowe klasy.
» 2010-09-28 21:14:30
Witam wszystkich,
mam pewien problem, mianowicie. Zacząłem pisać prostą grę platformową. Zrobiłem klasę klocek która w przyszłym programie będzie tworzyła platformy. Na razie wygląda ona tak:

class Klocek
{
public:
Klocek(int kx,int ky){x=kx;y=ky;}
~Klocek(){};

void Rysuj(){masked_blit(klocek,bufor,0,0,x,y,50,100);}

private:
int x;
int y;

};

Jednak oczywiście przy jej kompilacji pojawiają się błędy. Wynikają one z tego, że klocek i bufor w funkcji masked_blit nie są jeszcze zadeklarowane, ponieważ mogę je zadeklarować dopiero w funkcji main. I tu moje pytanie. Co zrobić aby ta funkcja skompilowała się. 
P-22462
kamillo121
» 2010-09-28 21:36:17
Rozwiązań wiele, ale zabierając się za takie rzeczy powinieneś mieć już jakiś pogląd na ten temat :)
W każdym bądź razie możesz, jako argumenty metody przyjmować właśnie bufor i bitmapę kafla, możesz w klasie zadeklarować zmienną przechowującą obraz kafla, możesz przechowywać w klasie wskaźnik na bufor itd, sam wybierz
P-22468
lenrokskate
» 2010-09-29 15:31:01
co za koleś... deklaruj zmienne globalnie a inicjalizuj je w funkcji...
P-22482
ThudPoland
» 2010-09-29 17:58:04
Nie lepiej zrobić to jeszcze bardziej obiektowo - klasa będzie składała z różnych tam dupereli, a także z BITMAPY. Wystarczy napisać funkcję wczytania bitmapy do klasy.
P-22487
lenrokskate
» 2010-09-29 18:05:03
i w ten sposób 10^6 klas = 10^ bitmap = zamęczenie kompa
P-22488
ThudPoland
» 2010-09-29 18:17:15
A skąd wiesz, czy nie chce użyć tylko na przykład 20 bitmap? ;)
P-22490
malan
» 2010-09-29 19:43:15
i w ten sposób 10^6 klas(...)
Wulgaryzmy mi się na usta cisną... Nie wystarczy jedna klasa cBitmap, która obsługiwałaby wyświetlanie bitmapy na buforze, ładowanie bitmapy do pamięci itp.? W klasie Klocek tworzysz wskaźnik do klasy obsługującą bitmapę (cBitmap) i nie musisz pisać 10^6 klas...
Oczywiście "profesjonalnie" to trzeba by zrobić klasę odpowiadającą za wyświetlanie bitmapy, za ładowanie jej do pamięci itd., ale darujmy to sobie...
P-22493
ThudPoland
» 2010-09-29 20:01:09
Darować nie trzeba - to zależy od wielkości projektu. ;)
P-22494
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona