Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Poziom nauczania informatyki

Ostatnio zmodyfikowano 2008-09-29 01:12
Autor Wiadomość
RL89
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Poziom nauczania informatyki
» 2008-09-29 00:00:11
Przeglądałem sobie form i natknąłem się w temacie "pobudzenia dobrych programistów" na taką opinię:
"Faktem jest, że obecnie poziom nauczania programowania w szkołach nie istnieje, a na uczelniach pomimo, iż kadra jest raz lepsza raz gorsza to w obecnych czasach nie stworzy nawet przeciętnego programisty w optymalnych warunkach.
Ilość godzin jaka jest przeznaczana na programowanie na studiach na kierunku informatyki jest nieporozumieniem. Nie ma się tu jednak co dziwić ze względu na brak odpowiedniej ilości kadry, która mogłaby uczyć bardziej zaawansowanych zagadnień informatyki, nie ma sprzętu - poprostu środowisko jest zacofane w postępie o conajmniej 15 lat i nie nadąża za potrzebami rynku."


Trochę dziwne, bo ja studiuję w WSKiZ w Poznaniu i programowanie mam prawie cały czas, 7 godzin na dzień (studia zaoczne), środowisko najnowsze od Microsoftu, studenci mają darmowe, legalne oprogramowanie na własny użytek (Windows XP, Vista, Visual Studio i wiele innych. Poziom nauczania jest wysoki, ponieważ kadra wykładająca jest z największych instytutów informatycznych w kraju. Wykładają oni także na Politechnikach. Poziom się zwiększa. Już nie można powiedzieć, że jesteśmy zacofani. Programuję w C++, na studiach aktualnie uczę się programować w Visual Basic. Mogę naskrobać kilka lekcji jak zajdzie potrzeba. Przyda się i Wam (mało jest dobrych kursów w sieci) i mnie, ponieważ powtórzę sobie materiał ;)
Jednak nadal pozostaje programistą C++
P-1719
DejaVu
» 2008-09-29 01:12:14