Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zmienne- problemy. Jestem początkujący

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-06 13:53
Autor Wiadomość
Owex
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Zmienne- problemy. Jestem początkujący
» 2010-11-05 22:08:04
Witam. Jestem początkujący. Przygodę z C++ zacząłem wczoraj i aktualnie uczę się o zmiennych. Tutaj pojawiają się problemy: 1. Próbowałem napisać program, który (za pomocą zmiennych) wyświetli mi napis : **godz 15  . Wpisałem taki kod:

#include <iostream>
#include <conio.h>

int main()
{
    using namespace std;
   
   const char F ='**';
   const char GODZ = 'godz';
   const char SPACJA = ' ';
   const int PIETNASCIE='15';
  
   cout << F;
   "\n";
   cout << GODZ;
   "\n";
   cout << SPACJA;
   "\n";
   cout << PIETNASCIE;
   getch ();
   return (0);
}

Kiedy uruchamiam program, zamiast zamierzonego napisu pojawia się *z 12597  . Dlaczego i jak to naprawić?
2.Kiedy dać int, kiedy float itd. Jakoś nie za bardzo rozumiem...
3. Do czego wgl. służą te zmienne? Przeczytałem że po to, żeby zmienić jakąś wartość itd. w trakcie trwania programu. Jak zrobić aby ta zmienna zmieniła wartość?
4. Jak zrobić żeby program pokazał zmienną o wartości np. 8.0 (nie chodzi mi o osobne wpisanie wartości 8, następnie przecinka i 0 za pomocą 3zmiennych, ale za pomocą jednej zmiennej)
P-23585
ison
» 2010-11-05 22:31:37
1.
C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>

using namespace std;

int main()
{
    const char F[] = "**"; //char to jeden znak, aby przechowywać ciąg znaków musisz zadeklarować tablicę charów
    const char GODZ[] = "godz"; //ciąg znaków powinien być zapisany w cudzysłowach (jak wyżej)
    const char SPACJA = ' '; //pojedynczy znak musi być zapisany w apostrofach
    const int PIETNASCIE = 15; //w przypadku przypisania liczby nie używa się ani apostrofów ani cudzysłowiu
   
    cout << F;
    cout << GODZ;
    cout << SPACJA;
    cout << PIETNASCIE;
   
    getch();
    return 0;
}