Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Z czego uczyć się OpenGL?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-07 18:05
Autor Wiadomość
mar3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Z czego uczyć się OpenGL?
» 2010-11-07 14:42:15
Mam 14 lat znam C++ z ksiązki symfonia c++ standard wyd III. Chciałem nauczyć się OpenGL, żeby pisać gry 3D. Kupiłem książkę OpenGL. Programowanie gier. Niestety, ale mam problemy ze zrozumieniem kilku zagadnień. Zresztą ta książka jest bardzo stara. Dlatego postanowiłem kupić inną. Zastanawiam się nad:
OpenGL i wprowadzenie do programowania gier
OpenGL w praktyce
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III(Czy nie jest za stara?)
Co byście polecili. Może jakieś inne książki albo darmowe kursy?
P-23650
Dragonit
» 2010-11-07 15:08:07
P-23651
mar3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-07 15:10:13
Wolał bym coś po polsku.
P-23652
VND
» 2010-11-07 15:15:27
Do napisania Quake 3 ta pierwsza Ci w zupełności wystarczy (serio) ;) A skoro ją już masz to raczej nie wydawał bym kasy na inne zanim nie przerobisz tej. Miałem z nią styczność jakiś czas i jest tam praktycznie wszystko co jest Ci potrzebne na początku pisania w OGL.

"OpenGL w praktyce" - dodatkowo opisane shadery. Całość jest dostępna online w postaci kursu na stronie domowej autora.
http://www.januszg.hg.pl/opengl/index.html
P-23654
mar3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-07 15:23:35
Ale ta książka co ją mam jest dla mnie nie zrozumiała chciałem czegoś bardziej zrozumiałego. A co do "OpenGL w praktyce" to czytałem że więcej jest w książce. I co z resztą książek?
P-23655
Dragonit
» 2010-11-07 15:32:08
Czytałeś tę książkę od końca czy jak, że trudna. Na ogół programowanie nie jest łatwe i obojętnie co byś przeczytał wymaga większego myślenia. 
P-23656
VND
» 2010-11-07 16:11:23
Napisz na czym utknąłeś to pomyślimy.
Jeśli przeraża Cię wyświetlanie okienka i obsługa komunikatów w WinAPI to poczytaj o GLUT.
Tam wyświetlenie okna to jedna komenda z kilkoma argumentami.
Skoro okno już masz to pozostaje sam OpenGL, niezależnie od książki podstawy są wszędzie takie same.
P-23658
mar3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-07 16:35:37
Stanąłem w rozdziale 3 na przekształceniach.
P-23663
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona