Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

obracanie figury - Czysta matematyka

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-12 12:04
Autor Wiadomość
eBbi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
obracanie figury - Czysta matematyka
» 2010-11-12 11:47:53
Witam wszystkich. Mam mały problem czysto matematyczny. Robię funkcje która będzie odpowiadać za rysowanie różnych figur a następnie sprawdzała czy kursor znajduje się nad daną figura. Funkcja ta będzie rysować nawet po 600 figur.

Mój problem podam na przykładzie prostokąta.
potrzebuje znaleźć 4 proste o jakimś wzorze odpowiadające za 4 boki prostokąta a następnie sprawdzał czy kursor znajduje się nad czy pod posta i tak dalej. Sprawa jest prosta dla prostokąta który jest poziomo położony w układzie.

http://img574.imageshack.us/img574/5779/katkopia.jpg

natomiast komplikuje się wtedy gdy prostokąt jest obrócony o jakiś kąt.

http://img576.imageshack.us/img576/9893/katkopia2.jpg


 i tu potrzebuje waszej pomocy. jak znaleźć 4 proste prostokąta obróconego o jakiś kąt np. 45 stopni

 
P-23899
pekfos
» 2010-11-12 11:50:34
P-23900
DejaVu
» 2010-11-12 11:59:33
http://pl.wikibooks.org/wiki/Metody_matematyczne_fizyki/Obr%C3%B3t_uk%C5%82adu_wsp%C3%B3%C5%82rz%C4%99dnych:

C/C++
xNowe = xStare * cos( kat_w_radianach ) - yStare * sin( kat_w_radianach );
yNowe = xStare * sin( kat_w_radianach ) + yStare * cos( kat_w_radianach );
P-23901
eBbi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-12 12:01:49
tylko że nie do końca to ogarniam. to jest przesunięcie punkty jednego o dany kat?
P-23903
DejaVu
» 2010-11-12 12:04:45
Poczytaj więc informacje do których podałem linka.
P-23905
« 1 »
  Strona 1 z 1