Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[irrlicht] Model kuli się wczytuje w postaci sześcianu i tekstury się nie pojawiają.

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-15 16:54
Autor Wiadomość
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[irrlicht] Model kuli się wczytuje w postaci sześcianu i tekstury się nie pojawiają.
» 2010-11-12 22:40:47
Witam! Operuję na kodzie z lekcji "Wczytywanie modelu" i mam problem. Ładnie wszystko działa, ale jak zamiast modelu z przykładu wrzuciłem jakiś swój model (podobny) to zamiast tekstury widnieje tylko się koloruje na jeden kolor, a jak wrzuciłem model kuli to zamiast kuli pojawił się sześcian. Nigdzie nie mogę znaleźć wyjaśnienia czemu się tak dzieje a w owym kursie jedyne co mamy (albo jedyne co ja znalazłem) o dodawaniu do projektu modeli to:
Aby wczytać model w tym wypadku zwykłe pudło, używamy komendy: IAnimatedMesh * pudlo = menage->getMesh( "media/mesh/pudlo.md2" );
 a jedyne co znalazłem o dodawaniu tekstur to:
pud->setMaterialTexture( 0, video->getTexture( "media/img/pudlo.png" ) );
W tej linii kodu ładujemy texturę dla naszego pudła.
 A nie mogę się połapać jak dopasować te tekstury do modelu (w tym przykładzie model to zwykły sześcian i na nim na wszystkich ściankach pojawia się ten sam model) albo nie wiem jak zrobić aby np na każdej ściance była inna tekstura, albo żeby dokładnie dopasować do każdej powierzchni modelu jakąś teksturę. Jak by ktoś mógł to jakoś zwięźle wytłumaczyć byłbym wdzięczny. Albo jak by ktoś powiedział chociaż jak załadować tą kulę lub dopasować teksturę do modelu. Byłbym wdzięczny. Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

edit: Problem nadal aktualny.
P-23935
Gronek8624
» 2010-11-14 22:26:04
Radze ci zerknąć na tą stronę http://irrlicht.sourceforge.net/tutorials.html
Na tej stronie są aktualne tutki a jak słabo znasz angielski to Google translator
A po treści modeli jaki program używasz ??
Jak  blendera to obejrzyj 3-5 tutek http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93
   
P-24024
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-14 23:10:08
Przeglądałem już tę stronę irrlichta, wierszy po angielsku nie piszę ale raczej z rozumieniem takich tutoriali sobie radzę. Nie wczytywałem się jeszcze w żadną lekcję z tej strony, teraz już jest trochę późno ale jutro się za to zabiorę, a skąd pobrać modele, textury itp do tych przykładowych kodów z tych tutoriali, luknąłem tylko na jakąś lekcję i nie widziałem tam jakiegoś źródła do pobrania potrzebnych plików. Co do samego modelowania, tak używam blendera, ale dopiero go poznaję, te tutki które dałeś obejrzę, wielkie dzięki.
P-24025
SeaMonster131
» 2010-11-15 15:11:55
Wydaje mi się że te modele i tekstury powinny być w samplach od sdk :)
pozdrawiam
P-24026
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-15 16:54:36
Już mam, są one w najbardziej oczywistym miejscu czyli w folderze media który ściągamy razem z całym irrlichtem. Jeszcze dzisiaj popróbuję tych tutoriali i dam znać czy problem rozwiązany.

Edit: Problem rozwiązany, temat zamykam :)
P-24030
« 1 »
  Strona 1 z 1