Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Prosty silnik 3d

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-16 19:34
Autor Wiadomość
Atmega32
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Prosty silnik 3d
» 2010-11-16 11:28:31
Witam, szukam wzorów na projekcję 3D na ekranie 2D z uwzględnieniem pozycji kamery.

Znalazłem taki:

sX = (X+Xt-vX/Z+Zt-vZ)+(srX/2)

sY = (Y+Yt-vY/Z+Zt-vZ)+(SrY/2)

where sX/sY is the 2D positions (screenX/Y) X/Y/Z = 3D positions Xt/Yt/Zt = Translations (Ofsets) of the coordinates given in 3D vX/vY/vZ = the positions of the camera in 3D srX/srY = the resolution of the screen in X/Y

This works for me most of the times , though some variables needs to be modified with very small steps :3

Jednak mój angielski nie jest zbyt zaawansowany i nie rozumiem tego zdania:
"Xt/Yt/Zt = Translations (Ofsets) of the coordinates given in 3D"

Proszę o pomoc w zrozumieniu tego zdania, bądź podanie jakichś wzorów, lub pomocnych stron.
 
P-24054
pekfos
» 2010-11-16 15:55:59
nie rozumiem jak można tego nie rozumieć. tylko po co bierzesz się za silnik 3d którego z 99.9% pewnością nie skończysz, a nawet nie dojdziesz co niczego zadowalającego.

//edit: "tłumaczenie pozycji danych w przestrzeni trójwymiarowej"
P-24057
DejaVu
» 2010-11-16 16:22:11
Proponuję poczytać dokumentację OpenGL'a bądź DirectX'a bowiem nie przeskoczysz własnym silnikiem rozwiązań sprzętowych, choćbyś urodził się geniuszem w tej dziedzinie. No chyba, że powiesz użytkownikowi: "a teraz zamknij oczy na 5 sek", jak otworzy to zailustrujesz mu co widział ;p czyli czarny ekran ;p
P-24061
pekfos
» 2010-11-16 16:54:10
gdy zamykasz oczy widzisz czarny ekran? ciekawe..
P-24064
Atmega32
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-16 17:18:14
Ja nie zamierzam tworzyć na tym "silniku" żadnych gier, ponieważ nie pozwala na to sprzęt (16MHz, 2kB z których 508B idzie na bufor ekranu), miał on posłużyć tylko do wyświetlenia kilku prostych brył.
A z resztą poradziłem już sobie.
P-24065
pekfos
» 2010-11-16 18:28:10
nie sądziłem że twój nick coś znaczy ale ty na prawdę piszesz pod AVR atmega32!
16MHz to było taktowanie tego Uc w obudowie z DIP-40
P-24066
Atmega32
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-16 19:34:16
Na razie nie mam tak wprawnej ręki by lutować układy w obudowie TQFP, więc stosuję DIP'y.
P-24069
« 1 »
  Strona 1 z 1