Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Jednorazowo tworzona zmienna dla wszystkich obiektów danej klasy.

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-30 20:02
Autor Wiadomość
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Jednorazowo tworzona zmienna dla wszystkich obiektów danej klasy.
» 2010-11-29 01:03:56
Witam, będę tworzył niedługo kilka klas w allegro, których projekty aktualnie mają w klasie w składnikach prywatnych swoją texture. Jednak tworząc 20 takich obiektów niepotrzebnie tworzę 20 takich samych textur(textura ładowana w konstruktorze), a wystarczyła by jedna, tak jak się to robi z metodami klasy, funkcje klasy są w pamięci dla wszystkich obiektów klasy tylko raz. Dałoby się coś takiego zrobić dla pola klasy? Wiem że można przesyłać do klasy wskaźnik na BITMAPE przez konstruktor i klasa będzie mieć tylko adres bitmapy w każdym obieckie. Jednak lubię różnorodność i ciekaw jestem czy da się to zrealizować w inny, wbudowany, sposób? 
P-24652
DejaVu
» 2010-11-29 02:22:05
Masz jeszcze dziedziczenie, jednak w przypadku który opisałeś nie ma to uzasadnionego zastosowania to raz, a dwa tylko sobie nim krzywdę zrobisz w opisanym przypadku. Jeżeli chcesz przypisać teksturę do wielu obiektów to równie dobrze możesz mieć CTextureMgr, który będzie ładował tekstury i nadawał im unikatowe numerki. Obiekty będą więc trzymały informację, która to tekstura w CTextureMgr, natomiast jej dane będzie można uzyskać na podstawie tego numerku. Niemniej jednak rozwiązań możliwych jest wiele i zależą od wizji osoby, która dany system projektuje.
P-24654
madmike44
» 2010-11-30 20:02:12
Poczytaj o statycznych danych składowych klasy :)
P-24680
« 1 »
  Strona 1 z 1