Fonty do SDL_ttf i ukrycie zasobów gry
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-12 19:11
Łukasz123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Fonty do SDL_ttf i ukrycie zasobów gry » 2010-12-11 11:03:44 Witam!
1.Znacie jakieś strony gdzie można pobrać jakieś fonty ttf(TrueType) do SDL_ttf?
2.I drugie pytanie czy są do SDL jakieś programy typu Graber do allegro żeby grafike ukryć i pliki tekstowe muzyke i inne? |
|
kamillo121 |
» 2010-12-11 11:45:57 1. Jest wiele stron z czcionkami ttf, nie wspominając o systemowych czcionkach 2. Osobiście nie spotkałem się z żadnym dla sdl ale możesz sam spróbować zapisać |
|
Łukasz123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-11 11:54:52 Dzięki Pokombinuje jak się do tych systemowych dobrać a co do programu to spróbuje ale to nie takie łatwe ):
EDIT:Już do systemowych fontów się dobrałem i 2fajne skopiowałem se(Vera i VeraBD) tera tylko ten program do zasobów... |
|
kamillo121 |
» 2010-12-11 12:30:02 Jak nie znajdziesz programu do zasobów .dat dla sdl to może popróbuj sobie na sucho z zapisywaniem binarnym tekstu potem, może jakieś obiekty klas itd :) |
|
Łukasz123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-11 14:03:49 Pobróbuje z tekstem myśle że nie będzie problemów jak będę do *.ini zapisywać a grafika to jakoś sobie poradzę myślałem aby pliki zaszyfrować zwykłym batem a przy starcie gry na 1sek włączyć konsole i odszyfrować (:
Tera mam problem z ttf'em bo wychodzi że muszę mieć z 100 surface'ów i na każdym iny tekst próbowałem na jednym kilka lini zapisać ale chyba się nie da :P(pisze menedżera samochodowego a tu jest sporo tekstu...) |
|
kamillo121 |
» 2010-12-11 14:12:01 Niekoniecznie, napisz sobie najlepiej jakąś klasę (a jeżeli nie programujesz obiektowo to obejdzie się i bez) i wykorzystaj tylko jedną powierzchnię dla renderu tekstu, po prostu bierzesz jedną linijkę tekstu renderujesz do powierzchni potem blitujesz na bufor o podanej pozycji strukturą sdl_rect potem znowu renderujesz do tej samej (ówcześnie czyszcząc ją ;) ) i zmieniasz tylko w twojej strukturze sdl_rect pozycję i znowu blitujesz :) |
|
Łukasz123 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-11 14:16:27 Wielkie dzięki!(:
PS.Jak dobrze pójdzie to za miesiąc to na projekty dam gierke (: |
|
kamillo121 |
» 2010-12-11 14:18:23 Powodzenia oczywiście i jak wszystkie twoje obecne problemy są rozwiązane i nie będziesz o nic pytał w tym temacie to po prostu go zamknij :) |
|
« 1 » 2 |