Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL] Kolizja sześcianu z poruszającym się sześcianem

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-13 22:44
Autor Wiadomość
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL] Kolizja sześcianu z poruszającym się sześcianem
» 2010-12-13 12:19:48
Umiem już tworzyć prymitywy,  modele, obiekty itp. Teraz chciałbym zabrać się za pisanie kolizji. Na pierwszy ogień chciałbym napisać kolizję sześcianu z poruszającym się od góry ekranu do dołu drugim sześcianem. Moje pytanie a raczej pytanio-prośba, brzmi tak:

1. Ile trzeba zadeklarować zmiennych opisujących pierwszy sześcian a ile drugi?
2. Jak  połączyć te zmienne aby doszło do kolizji?
3. Czy mogę prosić o podanie gotowca w celach edukacyjnych?

Przypuszczam że ten temat był już poruszany i pewnie komuś zadziała na nerwy. Jeżeli tak to bardzo przepraszam!!
P-25129
SeaMonster131
» 2010-12-13 14:39:01
3. Czy mogę prosić o podanie gotowca w celach edukacyjnych?
Możesz np zrobić to tak:

C/C++
if( szescian1.x >=( szescian2.x - 400 ) && szescian1.x <=( szescian2.x + 400 ) && szescian1.y >=( szescian2.y - 400 ) && szescian1.y <=( szescian2.y + 400 ) && szescian1.z >=( szescian2.z - 400 ) && szescian1.z <=( szescian2.z + 400 ) )
{
    // kolizja hehe
}

Troche może sie wydawać skomplikowane, ale jak chcesz sprawdzić czy jest kolizja 2 obiektów to możesz to zastosować :)

PS. Napisałem te 400 tak sobie, to zależy np od wielkości obiektu ;)
P-25133
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-13 15:21:20
Bardzo Ci dziękuję "Monsterku"... Coś czuję że ten kawałek kodu który podałeś zrobi ogromną furorę w mojej pierwszej grze OGL:)Dziękuję!
P-25140
dmx81
» 2010-12-13 22:44:53
ogolnie najlepiej rozrysowac sobie na kartce, wtedy masz latwiej opisac zdarzenie - o ile poprawnie wszytsko rozrysujesz + troche logicznego myslenia popartego podstawami matematyki:)

dla ulatwienia podam Ci warunek kolizji kuli z przeszkodami - tak na przyszlosc - jesli odleglosc od przeszkody jest mniejsza niz promien kuli - zaszla kolizja :)
a teraz dla utrudnienia sytuacja, w ktorej przed ruchem kula znajduje sie duzo dalej niz dl. promienia od przeszkody, po ruchu znajduje sie rowniez duzo dalej niz dl. promienia - ale po drugiej stronie przeszkody - w/w funckja wykrywania kolizji nie zadziala... i tu zaczyna sie powazniejsze myslenie :) to taki maly wstep do kolizji, POWODZENIA :)
P-25159
« 1 »
  Strona 1 z 1