[OpenGL] Kolizja sześcianu z poruszającym się sześcianem
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-13 22:44
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGL] Kolizja sześcianu z poruszającym się sześcianem » 2010-12-13 12:19:48 Umiem już tworzyć prymitywy, modele, obiekty itp. Teraz chciałbym zabrać się za pisanie kolizji. Na pierwszy ogień chciałbym napisać kolizję sześcianu z poruszającym się od góry ekranu do dołu drugim sześcianem. Moje pytanie a raczej pytanio-prośba, brzmi tak:
1. Ile trzeba zadeklarować zmiennych opisujących pierwszy sześcian a ile drugi?
2. Jak połączyć te zmienne aby doszło do kolizji?
3. Czy mogę prosić o podanie gotowca w celach edukacyjnych?
Przypuszczam że ten temat był już poruszany i pewnie komuś zadziała na nerwy. Jeżeli tak to bardzo przepraszam!!
|
|
SeaMonster131 |
» 2010-12-13 14:39:01 3. Czy mogę prosić o podanie gotowca w celach edukacyjnych? |
Możesz np zrobić to tak: if( szescian1.x >=( szescian2.x - 400 ) && szescian1.x <=( szescian2.x + 400 ) && szescian1.y >=( szescian2.y - 400 ) && szescian1.y <=( szescian2.y + 400 ) && szescian1.z >=( szescian2.z - 400 ) && szescian1.z <=( szescian2.z + 400 ) ) { }
Troche może sie wydawać skomplikowane, ale jak chcesz sprawdzić czy jest kolizja 2 obiektów to możesz to zastosować :) PS. Napisałem te 400 tak sobie, to zależy np od wielkości obiektu ;) |
|
wojownik266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-13 15:21:20 Bardzo Ci dziękuję "Monsterku"... Coś czuję że ten kawałek kodu który podałeś zrobi ogromną furorę w mojej pierwszej grze OGL:)Dziękuję! |
|
dmx81 |
» 2010-12-13 22:44:53 ogolnie najlepiej rozrysowac sobie na kartce, wtedy masz latwiej opisac zdarzenie - o ile poprawnie wszytsko rozrysujesz + troche logicznego myslenia popartego podstawami matematyki:)
dla ulatwienia podam Ci warunek kolizji kuli z przeszkodami - tak na przyszlosc - jesli odleglosc od przeszkody jest mniejsza niz promien kuli - zaszla kolizja :) a teraz dla utrudnienia sytuacja, w ktorej przed ruchem kula znajduje sie duzo dalej niz dl. promienia od przeszkody, po ruchu znajduje sie rowniez duzo dalej niz dl. promienia - ale po drugiej stronie przeszkody - w/w funckja wykrywania kolizji nie zadziala... i tu zaczyna sie powazniejsze myslenie :) to taki maly wstep do kolizji, POWODZENIA :) |
|
« 1 » |