Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL] Przykład poruszania kamerą, wczytywania tekstur + fps

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-19 11:24
Autor Wiadomość
Dragonit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGL] Przykład poruszania kamerą, wczytywania tekstur + fps
» 2010-12-16 08:46:16
Jak zauważyłem dużo osób chce przykładów poruszania kamerą w świecie 3D, wczytywania tekstur. Ucząc się niedawno opengl napisałem sobie taki mały projekt. Brakuje jedynie kolizji. Ze źródła możecie korzystać do woli, przerabiać go sobie na swój sposób, mam nadzieję że komuś się przyda. Projekt napisany w Dev.

Projekt korzysta z biblioteki glut oraz glaux.
Konsolidator: -lglut32 -lglu32 -lglaux -lopengl32 -lwinmm -lgdi32

Projekt do pobrania tu: http://www.gameon.hpu.pl/downloads.php?cat_id=2

P-25198
JarekKatowice
» 2010-12-16 11:12:50
Jest jakis problem z pobraniem tego ... a szkoda..
P-25199
Dragonit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-16 20:45:40
Dobra już działa
P-25237
Dragonit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-17 08:23:57
Jeśli macie jakiś problem z kompilacją to proszę pisać.
P-25238
VND
» 2010-12-18 03:18:02
Na tak kosmiczny pomysł konwersji jak w funkcji itoa w życiu bym nie wpadł ;)
Czemu nie użyłeś gotowej funkcji itoa albo sprintf?
Każdą teksturę wczytujesz dwa razy - po co? Usuń wszystko w funkcji LoadGLTexture z TextureImage[1].
P-25266
Dragonit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-18 08:29:24
Na tak kosmiczny pomysł konwersji jak w funkcji itoa w życiu bym nie wpadł ;)
Czemu nie użyłeś gotowej funkcji itoa albo sprintf?
A co tak kosmicznego w niej jest?

Każdą teksturę wczytujesz dwa razy - po co? Usuń wszystko w funkcji LoadGLTexture z TextureImage[1].
No tu to masz racje, mój błąd.
P-25267
VND
» 2010-12-19 02:09:33
Nie wydaje Ci się, że "odrobinę" przesadziłeś? ;)
C/C++
void itoa( int i )
{
    f = fopen( "tmp.tmp", "w" );
    fprintf( f, "%i\n", i );
    fclose( f );
   
    f = fopen( "tmp.tmp", "r" );
    fscanf( f, "%s\n", & ascii );
    fclose( f );
}
Tworzysz plik, otwierasz i zamykasz go dwa razy - a to wszystko tylko do konwersji liczby na łańcuch.
Zamiast tego wygodniej byłoby użyć:
itoa( i, ascii, 10 );

lub
sprintf( ascii, "%d", i );
 
P-25328
Dragonit
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-19 11:24:10
No tak to w zupełności wystarczy:
sprintf( ascii, "%d", i );


 

P-25331
« 1 »
  Strona 1 z 1