Strzelanie w 3D
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-25 18:04
Gronek8624 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Strzelanie w 3D » 2010-12-25 17:17:06 Witam Od jakiegoś czasu próbuje wykonać za pomocą funkcji trygonometryczne strzelanie pociskami ale coś mi nie chce wyjść szukałem na necie jak to zrobić ale tam jest tylko do 2d :(
Z góry dziękuje za pomoc |
|
DejaVu |
» 2010-12-25 17:19:10 A z czym masz problem? z ustaleniem kąta? :) |
|
Gronek8624 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-25 17:26:12 Kąty mam. Mam sin kosinusa kąta Y i X (4 zmienne) Problem polega na tym że gdy strzelam w górę lub dół to pociski nie lecą poprawnie Np kąt X ma 90 pocisk leci pod kątem 45 stopni Nie wiem jak napisać zależność pomiędzy sinusem i kosinusem z kątem X |
|
DejaVu |
» 2010-12-25 17:27:54 Podaj wzór (linijkę(i) w których wykonujesz obliczenia). |
|
Gronek8624 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-25 17:30:50 kat=(kamR.Y*M_PI)/180.0f; katY=(kamR.X*M_PI)/180.0f;
x=sin(kat); z=cos(kat); xq=sin(katY); zq=cos(katY);
poX[0]=x; poZ[0]=z; poQ[0]=zq; poA[0]=xq;
pociskiP[0].X+=poX[0]; pociskiP[0].Z+=poZ[0]; pociskiP[0].Y-=poA[0];
|
|
DejaVu |
» 2010-12-25 17:35:13 |
|
Gronek8624 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-25 17:43:46 tak na szybkiego przeanalizowałem i sądzę że tam jednak nie znajdę odpowiedzi:(
|
|
DejaVu |
» 2010-12-25 17:49:55 1. Ustal jakie posiadasz dane. Twoimi danymi są: pozycja strzelającego i kierunek w którym jest on zwrócony.
2. Do czego chcesz strzelać - czyli kierunek strzału. Kierunek strzału wyznaczony jest poprzez kąt obecnie obróconej postaci. Do tego możesz ustalić wysokość na podstawie kierunku patrzenia. Wszystkie dane de'facto masz podane mając postać. Chyba, że postać jest nieruchoma i celownik przemieszcza się po ekranie - w tym momencie posiadasz inne dane i inaczej się do tego zabierasz. |
|
« 1 » 2 |