Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Strzelanie w 3D

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-25 18:04
Autor Wiadomość
Gronek8624
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Strzelanie w 3D
» 2010-12-25 17:17:06
Witam
Od jakiegoś czasu próbuje wykonać za pomocą funkcji trygonometryczne strzelanie pociskami ale coś mi nie chce wyjść
szukałem na necie jak to zrobić ale tam jest tylko do 2d :(

Z góry dziękuje za pomoc
P-25492
DejaVu
» 2010-12-25 17:19:10
A z czym masz problem? z ustaleniem kąta? :)
P-25495
Gronek8624
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-25 17:26:12
Kąty mam.
Mam sin kosinusa kąta Y i X (4 zmienne)
Problem polega na tym że gdy strzelam w górę lub dół to pociski nie lecą poprawnie
Np kąt X ma 90
   pocisk leci pod kątem 45 stopni
Nie wiem jak napisać zależność pomiędzy sinusem i kosinusem z kątem X
P-25500
DejaVu
» 2010-12-25 17:27:54
Podaj wzór (linijkę(i) w których wykonujesz obliczenia).
P-25504
Gronek8624
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-25 17:30:50
kat=(kamR.Y*M_PI)/180.0f;
katY=(kamR.X*M_PI)/180.0f;

    x=sin(kat);
    z=cos(kat);
    xq=sin(katY);
    zq=cos(katY);

   
          poX[0]=x;
          poZ[0]=z;
          poQ[0]=zq;
          poA[0]=xq;
         

      
                          pociskiP[0].X+=poX[0];
                          pociskiP[0].Z+=poZ[0];
                          pociskiP[0].Y-=poA[0];
P-25505
DejaVu
» 2010-12-25 17:35:13
hard ;p
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=1179

/edit:
Jak stwierdzić, czy obiekt A jest w polu widzenia obiektu B
Tam jest fragment, który oblicza kąt mędzy punktami. Przeanalizuj artykuł, bo tam są szanse, że znajdziesz obliczenia te, których potrzebujesz.
P-25508
Gronek8624
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-25 17:43:46
tak na szybkiego przeanalizowałem i sądzę że tam jednak nie znajdę odpowiedzi:(
P-25509
DejaVu
» 2010-12-25 17:49:55
1. Ustal jakie posiadasz dane. Twoimi danymi są: pozycja strzelającego i kierunek w którym jest on zwrócony.
2. Do czego chcesz strzelać - czyli kierunek strzału. Kierunek strzału wyznaczony jest poprzez kąt obecnie obróconej postaci. Do tego możesz ustalić wysokość na podstawie kierunku patrzenia. Wszystkie dane de'facto masz podane mając postać. Chyba, że postać jest nieruchoma i celownik przemieszcza się po ekranie - w tym momencie posiadasz inne dane i inaczej się do tego zabierasz.
P-25511
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona