Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Poruszanie się kulek po ekranie ;p

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-27 18:04
Autor Wiadomość
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Poruszanie się kulek po ekranie ;p
» 2010-12-27 17:10:41
Próbowałem już różnych sposobów, ale nadal nie wiem jak to zrobić ;/

for(kula1.zniszczony; kula1.zniszczony == false; kula1.x++)
 - ścina całą grę i się nie porusza

if(kula1.zniszczony == false) kula1.x++;
 - nie ścina, ale się nie porusza

while(kula1.zniszczony == false) kula1.x++;
 - to samo co z for

Pomocy ;/
P-25673
SeaMonster131
» 2010-12-27 17:12:32
jeżeli dla przykładu napiszesz:
C/C++
if( !kula1.zniszczony )
{
    kula1.x++;
}
To powinno być wszystko ok. Dlatego daj kod!
P-25674
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-27 17:15:38
P-25675
szyx_yankez
» 2010-12-27 17:48:08
Jeżeli chcesz aby kula poruszała się jako przeszkoda np. od lewej do prawej to możesz to napisać tak:
C/C++
bool right( true );
if( x >= 768 || x <= 0 ) right =!right;

right ? kula.x++: kula.x--;
P-25683
DejaVu
» 2010-12-27 17:48:14
uhm wiem, że nie raz pisałem jak powinna być zbudowana gra, jednak nie mogę tego teraz znaleźć, a lenia mam by się produkować ponownie :) Trzeba będzie ten dział artykułów rozbujać bo czasami przydatne informacje giną gdzieś w natłoku pytań zadawanych na forum :)
P-25684
SeaMonster131
» 2010-12-27 18:03:28
Jeżeli w pętli dałeś ustawianie obiektów:
C/C++
kula1.x = - 10; kula1.y = 170;
kula2.x = - 50; kula2.y = 240;
kula3.x = - 150; kula3.y = 100;
kula4.x = 120; kula4.y = 300;
kula5.x = 180; kula5.y = 270;
to sie nie ma co dziwić że sie nie ruszają.... :P
P-25687
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-27 18:04:44
A no rzeczywiście :D Czasem taki banalny błąd się trafi ;p
P-25688
« 1 »
  Strona 1 z 1