[SFML] problem z instalacją
Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-17 18:34
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] problem z instalacją » 2011-01-17 17:05:57 Instalowałem SFML wg tego tutorialu: http://www.sfml-dev.org/tutorials/1.6/start-cb.phpale oczywiście nie mogło obyć się bez błędów Tworzę nowy projekt - Console application, w opcjach projektu do release w linkerach wrzucam -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
przy próbie kompilacji #include <SFML/System.hpp> #include <iostream>
int main() { sf::Clock Clock; while( Clock.GetElapsedTime() < 5.f ) { std::cout << Clock.GetElapsedTime() << std::endl; sf::Sleep( 0.5f ); } return 0; }
otrzymuje obj\Debug\main.o||In function `main':| 6|undefined reference to `_imp___ZN2sf5ClockC1Ev'| 6|undefined reference to `_imp___ZNK2sf5Clock14GetElapsedTimeEv'| 10|undefined reference to `_imp___ZN2sf5SleepEf'| ||=== Build finished: 3 errors, 0 warnings ===|
jeśli dołączę te linkery bezpośrednio do projektu, nie do release, to po uruchomieniu skompilowanego programu dostaję komunikat o tym że nie znaleziono libgcc_s_dw2-1.dll Inne projekty bez użycia SFML kompilują się bez problemu |
|
SeaMonster131 |
» 2011-01-17 17:25:17 "Takie dziwne" podobne błędy pojawiały mi się kiedy złe liby linkowałem w projekcie (ale akurat nie SFML ;p)... |
|
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-17 17:28:25 problem z linkerami jeszcze da się przeboleć bardziej chodzi mi o ten brak libgcc_s_dw2-1.dll |
|
Elaine |
» 2011-01-17 17:49:12 Skompiluj SFML na czysto. |
|
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-17 18:03:47 bez linkerów?
Dorzuciłem ten libgcc_s_dw2-1.dll (chociaż nie wiem jaki on ma związek z SFML) do folderu z kodem i się ładnie kompiluje (nie było nic o tym wspomniane w wyżej wymienionym kursie) najgorsze teraz jest tylko to że te wszystkie dll ważą 12 MB. |
|
Elaine |
» 2011-01-17 18:34:54 Dorzuciłem ten libgcc_s_dw2-1.dll (chociaż nie wiem jaki on ma związek z SFML) |
Taki: http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gccint/Libgcc.html
Radzę jednak przekompilować SFML - ABI GCC jest bardzo niestabilne i w dodatku zależne od opcji użytych przy konfiguracji, lepiej mieć cały kod skompilowany dokładnie tym samym kompilatorem, w tej samej wersji i skonfigurowanym z tymi samymi opcjami. W tej chwili masz w programie dwa zupełnie różne libgcc (i pewnie również libstdc++), co może skończyć się crashem na przykład przy rzucaniu wyjątku. |
|
« 1 » |