opengl i rozszerzenia
Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-21 18:49
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
opengl i rozszerzenia » 2011-03-19 15:21:44 witam. mam zamiar przejsc do "nastepnego etapu" i wziac sie za VBO. Jak doczytalem, programujac na windows, moge uzywac bezposrednio tylko tego, co bylo w opengl do wersji 1.1, powyzej tego trzeba juz uzyc "sposobu", czyli uzyskac wskaznik na dana funkcje przez wglGetProcAddress, ktorej chce uzyc. Oczywiscie doszukalem sie, jak tego uzyc (ksiazka OpenGL w Praktyce, czyli tez to, co w kursie na stronce + kurs NeHe tez pokazuje) jednak nie chce poprostu przepisac tego kodu, poprosze o wytlumaczenie tego sposobu, tzn co to jest APIENTRY, czy wgl musze tez zaladowac itd :) i kolejnosci dzialan, jakie musze wykonac, aby dana funkcje uzyc najlepiej w punktach z objasnieniem, co i dlaczego (o ile to nie problem :) )
moja wersja opengl to 2.0xxx (wiec pewnie w tym wypadku ARB nie musze uzywac, VBO jest od 1.5)
|
|
DejaVu |
» 2011-03-19 18:10:49 Co to jest APIENTRY: http://www.toymaker.info/Games/html/winmain.html
Dodatkowo:
Kursy |
---|
DLL | Rozdział opisuje jak stworzyć najprostszą bibliotekę DLL; jak się linkuje bibliotekę statycznie i dynamicznie; jak się linkuje dynamicznie funkcje oraz jak linkować dynamicznie klasy. (lekcja) |
---|
|
|
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-19 18:35:36 dzieki za odp, bede mial co czytac :) bo moznaby poprostu wrzucic kod z tutoriala... ale lepiej zrozumiec co i dlaczego |
|
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-21 18:42:53 */
#if !defined(__WIN32__) && (defined(_WIN32) || defined(WIN32) || defined(__CYGWIN__)) # define __WIN32__ #endif
#if defined(__WIN32__) && defined(WINGDIAPI) # define GLAPI WINGDIAPI #endif
#if !defined(GLAPI) # if defined(_MSC_VER) # define GLAPI __declspec(dllimport) # elif defined(__LCC__) && defined(__WIN32__) # define GLAPI __stdcall # else # define GLAPI extern # endif #endif
#if !defined(APIENTRY) # if defined(__WIN32__) # define APIENTRY __stdcall # else # define APIENTRY # endif #endif
przez przypadek (bo jakis blad mi wyrzucilo i odwolalo sie do pliku gl.h) znalazlem tam w sumie wyjasnienie, skad sie wzielo APIENTRY i GLAPI (o ile dobrze rozumiem, to GLAPI w zaleznosci od kompilatora zastepuje extern, _stdcall lub __declspec(dllimport)?) |
|
DejaVu |
» 2011-03-21 18:49:23 W zależności od tego czy linkujesz statycznie czy dynamicznie jest tworzona inna deklaracja funkcji w pliku nagłówkowym. W zależności od użytego kompilatora jest również stosowany inny sposób wywoływania funkcji. |
|
« 1 » |