Obiekt klasy jako zmienna globalna?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-19 19:49
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Obiekt klasy jako zmienna globalna? » 2011-04-19 18:56:32 Czy mozna utworzyc obiekt klasy jako zmienna globalna? W praktyce tak ale czy teoretycznie tak mozna? Jesli nie to jak poradzic sobie gdy kilka funkcji w danym pliku zrodlowym korzysta z tego obiektu? Bo chyba tworzenie nowego obiektu dla kazdej z osobna funkcji jest glupim rozwiazaniem... ;p Bede wdzieczny za odpowiedz |
|
DejaVu |
» 2011-04-19 19:00:26 singleton.
Często stosuje się w połączeniu z funkcją tj:
CUnikatowyObiekt & unikatowyObiekt() { return CUnikatowyObiekt::getSingleton(); }
unikatowyObiekt().metoda1(); unikatowyObiekt().metoda2(); unikatowyObiekt().metoda3();
|
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-19 19:14:52 Ok wielkie dzieki za wskazanie informacji. Moglbym jeszcze wiedziec tylko co zonacza taki zapis?:P CUnikatowyObiekt & unikatowyObiekt(); Mam troche brakow w c++ ale wezme sie za niego porzadnie w te wakacje ^^ Edit: Juz chyba wiem. Tworzenie obiektu danej klasy jako funkcje? ale po mco ten znaczek: &? Chyba nie chodzi o adres? |
|
ison |
» 2011-04-19 19:23:26 jest to zwyczajna funkcja o nazwie unikatowyObiekt, która zwraca referencję do obiektu typu CUnikatowyObiekt |
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-19 19:49:44 ok dzieki za pomoc |
|
« 1 » |