Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

<allegro> błąd obrazek

Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-21 08:01
Autor Wiadomość
aimo1
Temat założony przez niniejszego użytkownika
<allegro> błąd obrazek
» 2011-04-20 18:05:40
A więc tak mam kod :
#include <allegro.h>

int main()
{
    allegro_init() ;
    install_keyboard() ;
   
    set_color_depth( 16 ) ;
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 );
    install_mouse();
    clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) );
    BITMAP * tlo = NULL;
    tlo = load_bmp( "tlo.bmp", default_palette );
    if( ! tlo )
{
    set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    allegro_message( "nie mogę załadować tlo !" );
    allegro_exit();
    return 0;
}
    blit ( tlo , screen, 0, 0, 90, 90, 20, 20 );
    readkey();
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();
można skompilowac , ale wychodzi błąd "nie mogę załadować tlo !" za każdym razem
jestem początkującym programistą dlatego bez pomocy nawet taki problem mnie przerasta
proszę o pomoc
P-31285
szyx_yankez
» 2011-04-20 18:19:02
1. Otaguj kod .
2. Prawdopodobnie bitmapy nie ma w miejscu w którym podałeś(ścieżka do bitmapy).
P-31286
aimo1
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-20 18:23:41
właśnie jest w tym samym folderze ... chyba że powinienem jakoś to doczepic albo coś
jak ktoś wie jak to zrobic poprosił bym o wytłumaczenie .
a i o co chodzi z tym otagowaniem?
P-31287
szyx_yankez
» 2011-04-20 18:49:26
właśnie jest w tym samym folderze ... chyba że powinienem jakoś to doczepic albo coś
jak ktoś wie jak to zrobic poprosił bym o wytłumaczenie .
W takim razie spróbuj uruchomić aplikację nie z poziomu IDE a z poziomu folderu.
a i o co chodzi z tym otagowaniem?
W staw kod między [cpp] i [/cpp].
P-31296
dmx81
» 2011-04-20 19:03:24
kod jest poprawny, wrzucilem go do code::blocks'a, stworzylem bitmape o nazwie tlo i uruchomilo sie bez problemu.
czy aby na pewno twoj obrazek ma nazwe tlo i rozszerzenie bmp? bo moze zapisales jako JPEG? najlepiej utworz nowy obrazek w PAINT (o ile uzywasz win) i zapisz go jako tlo.bmp
P-31302
szyx_yankez
» 2011-04-20 19:07:41
kod jest poprawny,
Trafne spostrzeżenie, w porę, to już było wiadomo w pierwszym poście.
P-31304
McAffey
» 2011-04-20 20:58:23
@up Z pierwszego postu wynikało, że kod się kompiluje ale źle działa, a dmx81 (chyba) miał na myśli to, że dobrze działa.
P-31333
dmx81
» 2011-04-20 22:19:54
"glosno myslalem" :) poprostu sprawdzilem go z podstawionym obrazkiem (bitmapa tlo.bmp w katalogu projektu) i stwierdzilem na glos, ze u mnie dziala, wiec poradzilem, zeby sprawdzic, czy obrazek na pewno jest bmp, czy na pewno ma nazwe tlo :) no i jak kolega w pierwszej odpowiedzi zaznaczyl( a co autor pozniej potwierdzil ) czy obrazek znajduje sie w odpowiednim katalogu - bo wszytsko dziala jak nalezy :)
P-31362
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona