aimo1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
<allegro> błąd obrazek » 2011-04-20 18:05:40 A więc tak mam kod : #include <allegro.h>
int main() { allegro_init() ; install_keyboard() ; set_color_depth( 16 ) ; set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 ); install_mouse(); clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) ); BITMAP * tlo = NULL; tlo = load_bmp( "tlo.bmp", default_palette ); if( ! tlo ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować tlo !" ); allegro_exit(); return 0; } blit ( tlo , screen, 0, 0, 90, 90, 20, 20 ); readkey(); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN(); można skompilowac , ale wychodzi błąd "nie mogę załadować tlo !" za każdym razem jestem początkującym programistą dlatego bez pomocy nawet taki problem mnie przerasta proszę o pomoc
|
|
szyx_yankez |
» 2011-04-20 18:19:02 1. Otaguj kod .
2. Prawdopodobnie bitmapy nie ma w miejscu w którym podałeś(ścieżka do bitmapy).
|
|
aimo1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-20 18:23:41 właśnie jest w tym samym folderze ... chyba że powinienem jakoś to doczepic albo coś jak ktoś wie jak to zrobic poprosił bym o wytłumaczenie . a i o co chodzi z tym otagowaniem? |
|
szyx_yankez |
» 2011-04-20 18:49:26 właśnie jest w tym samym folderze ... chyba że powinienem jakoś to doczepic albo coś
jak ktoś wie jak to zrobic poprosił bym o wytłumaczenie . |
W takim razie spróbuj uruchomić aplikację nie z poziomu IDE a z poziomu folderu.
a i o co chodzi z tym otagowaniem? |
W staw kod między [cpp] i [/cpp].
|
|
dmx81 |
» 2011-04-20 19:03:24 kod jest poprawny, wrzucilem go do code::blocks'a, stworzylem bitmape o nazwie tlo i uruchomilo sie bez problemu. czy aby na pewno twoj obrazek ma nazwe tlo i rozszerzenie bmp? bo moze zapisales jako JPEG? najlepiej utworz nowy obrazek w PAINT (o ile uzywasz win) i zapisz go jako tlo.bmp |
|
szyx_yankez |
» 2011-04-20 19:07:41
Trafne spostrzeżenie, w porę, to już było wiadomo w pierwszym poście. |
|
McAffey |
» 2011-04-20 20:58:23 @up Z pierwszego postu wynikało, że kod się kompiluje ale źle działa, a dmx81 (chyba) miał na myśli to, że dobrze działa. |
|
dmx81 |
» 2011-04-20 22:19:54 "glosno myslalem" :) poprostu sprawdzilem go z podstawionym obrazkiem (bitmapa tlo.bmp w katalogu projektu) i stwierdzilem na glos, ze u mnie dziala, wiec poradzilem, zeby sprawdzic, czy obrazek na pewno jest bmp, czy na pewno ma nazwe tlo :) no i jak kolega w pierwszej odpowiedzi zaznaczyl( a co autor pozniej potwierdzil ) czy obrazek znajduje sie w odpowiednim katalogu - bo wszytsko dziala jak nalezy :) |
|
« 1 » 2 |