Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Biblioteka graficzna 2D

Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-22 13:25
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Biblioteka graficzna 2D
» 2011-04-21 18:12:55
Witam. Postanowiłem( już chyba 666 raz ) napisać silniczek do prostych gierek 2D. Poleci ktoś jakąś dobrą bibliotekę do wyświetlania i manipulacji obrazkiem( obrót, skalowanie, przezroczystość, nie zaszkodziły by shadery ) pod Code::Block?
P-31508
dmx81
» 2011-04-21 18:35:47
nie wiem, co masz na mysli dobra, ale najbardziej popularne to pewnie allegro i sfml (przynajmniej na tym forum).
Jesli by cie interesowalo, to mozna nawet w opengl pisac gry 2d (ale wiadomo, sama nauka OGL troszke zajmie), z tym, ze masz mozliwosc korzystania z najrozniejszych technik, jak mieszanie kolorow, wszytskie operacje przeksztalcenia (obrot, skalowanie itd), bufor glebokosci (co dalej, to nie rysowane) - do tego wspomagane sprzetowo (nie wiem jak wyglada allegro 5 i co w nim mozna zrobic).
P-31513
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-21 18:47:12
A cóż to jest "sfml"?
P-31517
dmx81
» 2011-04-21 18:52:49

SFML jest to darmowa biblioteka multimedialna, która dostarcza niskopoziomowy oraz wysokopoziomowy dostęp do karty graficznej, urządzeń wejściowych, dźwięku itp. Biblioteka ta jest stosunkowo nowym narzędziem na rynku, jednak szybko poszerza swoje grono zwolenników, wypierając tym samym z rynku takie biblioteki jak SDL czy też Allegro. Mając na uwadze wspomniany aspekt postanowiłem tym samym napisać kurs biblioteki SFML. Zanim jednak przejdziemy do kursu warto zapoznać się z licencją tej biblioteki, która pomimo iż jest na pierwszy rzut oka atrakcyjna to mimo wszystko ma swoją mroczną stronę...
kurs na cpp0x.pl

zapomnialem dodac SDL, kurs rowniez w zakladce KURSY
P-31518
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-21 19:01:07
Ahh, to to... Raczej nie dla mnie :] Znacie coś innego? Chodzi mi jedynie o wyświetlenie i manipulacja obrazkiem :)

EDIT: Najlepiej aby biblioteka nie tworzyła własnego okna, tylko używała stworzonego prze zemnie okna winapi.
P-31519
malan
» 2011-04-21 19:40:35
Raczej nie dla mnie :]
Dlaczego? ;)

Najlepiej aby biblioteka nie tworzyła własnego okna, tylko używała stworzonego prze zemnie okna winapi.
SFML, o ile dobrze pamiętam daje taką możliwość ;)
P-31523
pekfos
» 2011-04-21 19:42:43
Chodzi mi jedynie o wyświetlenie i manipulacja obrazkiem :)
DX?
P-31525
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-21 19:46:47
oO...może i DX :]
P-31528
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona