skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Biblioteka graficzna 2D » 2011-04-21 18:12:55 Witam. Postanowiłem( już chyba 666 raz ) napisać silniczek do prostych gierek 2D. Poleci ktoś jakąś dobrą bibliotekę do wyświetlania i manipulacji obrazkiem( obrót, skalowanie, przezroczystość, nie zaszkodziły by shadery ) pod Code::Block? |
|
dmx81 |
» 2011-04-21 18:35:47 nie wiem, co masz na mysli dobra, ale najbardziej popularne to pewnie allegro i sfml (przynajmniej na tym forum). Jesli by cie interesowalo, to mozna nawet w opengl pisac gry 2d (ale wiadomo, sama nauka OGL troszke zajmie), z tym, ze masz mozliwosc korzystania z najrozniejszych technik, jak mieszanie kolorow, wszytskie operacje przeksztalcenia (obrot, skalowanie itd), bufor glebokosci (co dalej, to nie rysowane) - do tego wspomagane sprzetowo (nie wiem jak wyglada allegro 5 i co w nim mozna zrobic). |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-21 18:47:12 A cóż to jest "sfml"? |
|
dmx81 |
» 2011-04-21 18:52:49 SFML jest to darmowa biblioteka multimedialna, która dostarcza niskopoziomowy oraz wysokopoziomowy dostęp do karty graficznej, urządzeń wejściowych, dźwięku itp. Biblioteka ta jest stosunkowo nowym narzędziem na rynku, jednak szybko poszerza swoje grono zwolenników, wypierając tym samym z rynku takie biblioteki jak SDL czy też Allegro. Mając na uwadze wspomniany aspekt postanowiłem tym samym napisać kurs biblioteki SFML. Zanim jednak przejdziemy do kursu warto zapoznać się z licencją tej biblioteki, która pomimo iż jest na pierwszy rzut oka atrakcyjna to mimo wszystko ma swoją mroczną stronę...
| kurs na cpp0x.plzapomnialem dodac SDL, kurs rowniez w zakladce KURSY |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-21 19:01:07 Ahh, to to... Raczej nie dla mnie :] Znacie coś innego? Chodzi mi jedynie o wyświetlenie i manipulacja obrazkiem :)
EDIT: Najlepiej aby biblioteka nie tworzyła własnego okna, tylko używała stworzonego prze zemnie okna winapi. |
|
malan |
» 2011-04-21 19:40:35 Dlaczego? ;) Najlepiej aby biblioteka nie tworzyła własnego okna, tylko używała stworzonego prze zemnie okna winapi. |
SFML, o ile dobrze pamiętam daje taką możliwość ;) |
|
pekfos |
» 2011-04-21 19:42:43 Chodzi mi jedynie o wyświetlenie i manipulacja obrazkiem :) |
DX? |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-21 19:46:47 oO...może i DX :] |
|
« 1 » 2 |