dmx81 |
» 2011-05-06 00:25:50 Dokladnie jak kolega wyzej pisal, nie mozna sie tego nauczyc z ksiazki, nie ma jakiegos wzorca na sukces (jedynie wzorce projektowe, ktore pewne sprawy ulatwiaja ;) ) Chodzi o to, ze rozpoczyajac prace z jakimkolwiek wiekszym projektem, tak naprawde nie da sie przewidziec wszytskiego od A do Z, dopoki sie nie zacznie pisac kodu, dopiero wtedy wychodza pewne sprawy, do ktorych wczesniej sie nie przywiazywalo wagi. Projektowanie obiektowe ma to do siebie, ze mozna budowac "klockami" projekt, tzn jakis kawalek kodu mozesz dopracowac, zapisac i wtedy zabrac sie za nastepny, a jak cos pojdzie nie tak, to wiesz, do ktorego momentu sie wrocic, kod jest duzo latwiejszy w "pielegnacji". Zacznij od malych programow, aby najpierw opanowac swobodne operowanie klasami, pozniej dolaczysz dziedziczenie, funkcje wirtualne itd, najwazniejsze to porzadnie opanowac skladnie jezyka, biblioteki standardowe, aby wiedziec, jak sie w tym jezyku poruszac, jakie sa mozliwosci... a z czasem to, co dzis przeraza, bedziesz uwazal za sprawy proste i duzo latwiej bedzie zmierzyc sie z coraz wiekszymi projektami. Czyli podsumowujac, nie rzucaj sie od razu na gleboka wode, bo latwo sie zgubic (utonac;P ) Nawet najprostrze programy mozesz poprzerabiac tak, aby uczyc sie programowania obiektowego (np kalkulator ;) klasa klawisz jako podstawowa - ale pozniej beda klasy pochodne, jak klawisz_numeryczny, klawisz_funkcyjny, kazdy bedzie mial jakas funkcje odpowiadajaca za klikniecie na niego, ale kazdy rodzaj zadziala inaczej (jeden wyswietli cyfre na wyswietlaczu, inny dokona jakiegos dzialania). Takze pomalu, ale do przodu i powodzenia :) jak bedzie brakowalo pomyslow na projekty, programy, pisz smialo, jakbys sie zgubil, czegos nie wiedzial, tez pisz, sympatyczni i pomocni uzytkownicy tego "prawdopodobnie najszybciej rozwijajacego sie forum o tematyce programowania" odpowiadaja praktycznie na biezaco :)
|