Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Najlepszy sposób na kolizje

Ostatnio zmodyfikowano 2008-11-11 15:40
Autor Wiadomość
vax3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Najlepszy sposób na kolizje
» 2008-11-11 13:28:34
Mam pytanie, jak jest wasz najlepszy sposób na kolizje ? próbowałem sprawdzanie pixela, ale jak ktoś spada z dużej wysokości, to nie potrafi dokładnie sprawdzić tej kolizji :/ a y i x każdej platformy nie chcę mi się zapisywać...
P-2509
lynx
» 2008-11-11 14:49:24
Rejstracja siatkowa. ;D
P-2510
DejaVu
» 2008-11-11 15:26:38
Hm... trudna sprawa... ja znam dwie możliwe metody do zastosowania jednak nie jestem w stanie powiedzieć co jest lepsze.
1) Podejść do tego jak do zadania z fizyki i wyliczyć umiejętnie czasy 't' w których istnieje prawdopodobnieństwo zderzenia (metoda trudna)
2) Zwiększać rozmiar kolizji obiektu poruszającego się o
(delta_t)*prędkość
osobno dla osi X i dla osi Y. delta_t możesz przyjąć że jest stałą, którą możesz np. wyliczyć sobie tak:
delta_t=1.0/ilość_klatek_na_sekundę;
Jeśli nastąpi kolizja, to szukasz metodą dziel i rządź czy faktycznie obiekty się zderzają czy nie. Pewnie słabo mi wyszło opisanie tego, jednak masz już jakieś informacje jak próbować podejść do zagadnienia.
P-2511
vax3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-11-11 15:40:45
Dzięki za odpowiedź, popróbuję jakoś to zrobić ;) jakby ktoś sobie przypomniał jeszcze jakiś sposób to może tutaj napisać :)

Pozdrawiam. 
P-2512
« 1 »
  Strona 1 z 1