Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

"wkładanie" struktur do tablic wielowymiarowych

Ostatnio zmodyfikowano 2011-05-19 19:59
Autor Wiadomość
pelcowna
Temat założony przez niniejszego użytkownika
"wkładanie" struktur do tablic wielowymiarowych
» 2011-05-19 16:57:49
Próbuję zrobić grę, w której mam 10 pionków na planszy 10x20, zdefiniowałam już pionki, niestety za nic nie chce mi wyjść ustawienie ich na planszy ( Póki co mam taki kod (pełno jest tam niepotrzebnych rzeczy - pozostałości po moich próbach samodzielnego ustawienia ich na planszy (między innymi niepotrzebne zmienne)):

C/C++
#include <cstdlib>
#include <iostream>

using namespace std;
struct pionek
{
    int ktorygracz, x, y, czystoi;
    char kierunek;
};


int main( int argc, char * argv[] )
{
    int z, i, x, y, a, b;
    char plansza[ 10 ][ 20 ];
    struct pionek pionki[ 10 ];
    for( z = 0; z < 5; z++ )
    {
        pionki[ z ].x = 2;
        pionki[ z ].y = z + 1;
        pionki[ z ].ktorygracz = 0;
        pionki[ z ].czystoi = 1;
        pionki[ z ].kierunek = 's';
    };
    for( z = 4; z < 10; z++ )
    {
        pionki[ z ].x = 17;
        pionki[ z ].y = z + 1;
        pionki[ z ].ktorygracz = 1;
        pionki[ z ].czystoi = 1;
        pionki[ z ].kierunek = 'n';
    };
    cout << "gra polega na tym, aby wygrac\n";
    for( a = 0; a < 20; a++ )
    {
        for( b = 0; b < 10; b++ )
        {
            for( i = 0; i < 10; i++ )
            {
                plansza[ pionki[ i ].x ][ pionki[ i ].y ] = i + 1;
            };
        };
    };
    cout << plansza;
   
    system( "PAUSE" );
    return EXIT_SUCCESS;
}
Z góry dziękuję za każdą (a zwłaszcza z tą szybką :) ) pomoc.
P-33191
DejaVu
» 2011-05-19 17:06:37
C/C++
struct RDane
{
    int x;
    int y;
};
int main()
{
    RDane tablica[ 10 ];
    RDane tab2[ 20 ][ 20 ];
   
    RDane dana;
    dana.x = 123;
    dana.y = 456;
   
    tablica[ 0 ] = dana;
    tablica[ 1 ] = dana;
    tablica[ 2 ] = dana;
    //itd...
   
    tab2[ 0 ][ 0 ] = dana;
    tab2[ 0 ][ 1 ] = dana;
    //itd...
    return 0;
}
P-33195
pelcowna
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-05-19 17:32:11
do czego potrzebna mi jest tablica[10]? i jak teraz pionki poukładać w tab2 i wyświetlić je na planszy (tak, gdzie nie ma pionka 0, a tam gdzie są pionki - ich numery)?
Strasznie dziękuję za tak szybką odpowiedź poprzednim razem! :)
P-33197
absflg
» 2011-05-19 18:10:16
To tylko i wyłącznie przykład tego, jak (tytułowo) "wkładać struktury do tablic wielowymiarowych" ;)

Obawiam się, że "Jak wyświetlić?" to zbyt ogólnikowe pytanie. Nie wiem przecież jaki efekt chcesz osiągnąć.
P-33201
pelcowna
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-05-19 18:20:17
pisząc wyswietlić miałam na myśli, tak aby po skompilowaniu programu i uruchomieniu pliku .exe gracze widzieli planszę składającą się z 0 i numerów pionków np:
0001000300
0020050040
6000800007
0009000000 coś w ten deser :)
P-33202
absflg
» 2011-05-19 19:59:07
Ja bym to zrobił (zakładając nie zmieniania tego co jest) tak:
- Stworzyć tablicę 2D wielkości planszy, wypełnioną zerami.
- Przejść po tablicy pionków i skopiować ich reprezentację liczbową do odpowiednich komórek tablicy (odpowiadających ich położeniu).
- Przejść po tablicy z planszą i wyświetlać po kolei jej komórki przechodząc po każdym wierszu do nowej linii.

Tak na marginesie, to możesz zrobić z planszy klasę, wrzucić do niej tablicę pionków i jej (planszy) rozmiary jako pola i w niej umieścić metodę pokazującą planszę. Jak będziesz robić właściwą treść gry to rozdzielenie wyświetlania od zasad ułatwi ci pisanie.
P-33209
« 1 »
  Strona 1 z 1