[C++, Allegro5] Wyświetlanie bitmap
Ostatnio zmodyfikowano 2011-05-29 09:30
SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, Allegro5] Wyświetlanie bitmap » 2011-05-29 09:30:05 Męcze się z tym już 2 dzień i nadal nie wiem co jest nie tak :/ Errora żadnego nie ma, lecz po prostu aplikacja się wywala. Spr Debuggerem gdzie, i wyszło, że przy rysowaniu głównego bohatera: int il_graczy = 1;
class Player { public: ALLEGRO_BITMAP * img; int x, y; } hero[ 6 ];
void CreatePlayer() { if( il_graczy == 0 ) hero[ 0 ].img = al_load_bitmap( "media/czolg_1.bmp" ); if( il_graczy == 1 ) hero[ 1 ].img = al_load_bitmap( "media/czolg_2.bmp" ); if( il_graczy == 2 ) hero[ 2 ].img = al_load_bitmap( "media/czolg_3.bmp" ); if( il_graczy == 3 ) hero[ 3 ].img = al_load_bitmap( "media/czolg_4.bmp" ); if( il_graczy == 4 ) hero[ 4 ].img = al_load_bitmap( "media/czolg_5.bmp" ); if( il_graczy == 5 ) hero[ 5 ].img = al_load_bitmap( "media/czolg_6.bmp" ); }
void SeePlayer() { for( int i = 0; i < il_graczy; i++ ) al_draw_bitmap( hero[ i ].img, i * 50, 100, 0 ); }
Nie wiem dlaczego aplikacja się wywala... w menu zmieniam sobie wartość zmiennej il_graczy pomiędzy 1 a 6, a następnie chcę wyświetlić tyle bitmap ile wynosi właśnie ta zmienna. Aha, bitmapy są, ścieżki itd.. są poprawne. #Ehhh...jak wstawiam na forum to od razu znajduje rozwiązanie b.często... Więc sorki za następny temat. Po prostu źle ładowałem bitmapy (ładowałem tylko jedną, zamiast wszystkich :p) |
|
« 1 » |