Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

problem z funkcjami

Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-26 10:46
Autor Wiadomość
zupka
Temat założony przez niniejszego użytkownika
problem z funkcjami
» 2011-06-25 17:57:54
C/C++
#include <iostream>

void zwieksz( int ile )
{
    ile++;
}

int zwieksz2( int ile )
{
    ile++;
    return ile;
}

int main()
{
    int ilosc = 0;
    zwieksz( ilosc );
    std::cout << ilosc;
    zwieksz2( ilosc );
    std::cout << ilosc;
    getchar();
    return 0;
}


Mam problem(jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość)a mianowicie czy jest mozliwosc zmiany wartosci w funkcji aby nastepnie ta wartosc byla wyswietlona w glownym programie?
przyklad do gory i cos nie chce dzialac prosze o odp
P-34667
waxx
» 2011-06-25 18:12:01
C/C++
void zwieksz( int & ile )
{
    ile++;
}
P-34668
dmx81
» 2011-06-26 02:05:42
a dokladniej znaczy to tyle, ze do funkcji przekazesz argument przez referencje - czyli bardziej przystepnie mowiac "udostepnisz" adres zmiennej, na ktorej funkcja bedzie wykonywala operacje. W twoim pierwotnym przypadku przekazales do funkcji argument przez wartosc - w takim wypadku wewnatrz funkcji tworzona jest zmienna lokalna (o zasiegu tylko wewnatrz bloku{} funkcji ), a wartosc tej zmiennej kopiowana jest na podstawie podanego argumentu, czyli funkcja tworzy gdzies w pamieci zmienna, nadaje jej wartosc, ktora podales, wykonuje operacje, po czym "niszczy" ta zmienna przy wyjsciu z funkcji. Przekazujac argument przez wskaznik (*) lub poprzez referencje (&) funkcja bedzie operowala na zmiennej, ktora podasz jako argument. Roznica miedzy uzyciem tutaj wskaznika a referencji jest taka, ze (bez zaglebiania sie w bardziej precyzyjne tlumaczenie) jako referencje podajesz poprostu nazwe swojej zmiennej, bez dodatkowych znaczkow (poczytaj sobie na necie, wydaje mi sie, ze w kursie tez to powinno gdzies byc)
P-34691
akwes
» 2011-06-26 03:28:18