SFML Wybór
Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-27 01:06
LukiPRO Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML Wybór » 2011-06-27 00:07:20 Witam, mam taki dziwny problem.
Chcę zrobić tak że jak kliknę na przycisk (zrobiony za pomocą sf::Sprite) to wszystko znika i pojawia się coś innego. Ale nie wiem jak mam się za to zabrać.
I tu mam pytanko.
Można zrobić funkcję gdzie zostanie stworzone nowe okno czy nie można 2 okien robić?
Czy może
Wyczyścić obecne okno i tak od nowa wszystko?
Co do 1 to nie mam pojęcia czy tak można. A co do 2 to nie wiem jak się za to zabrać. Macie może jakieś przykłady? Bo nie chcę prosić o gotowiec tylko chciałbym zobaczyć jak to wygląda.
A nie mam pojęcia jak wyczyścić ekran a potem wyświetlić nowe obrazki itd ale bez tych starych.
PS. Wiem że tak dziwnie opisałem ale nie miałem pomysłu :D Jak kod potrzebny (w co wątpię) to pisać.
I dzięki za pomoc.
Pozdrawiam |
|
kamillo121 |
» 2011-06-27 00:11:56 Możesz spróbować widoków(views) a co do czyszczenia to przecież istnieje metoda Clear() obiektu powierzchni ekranowej czy jakkolwiek inaczej to się w SFML'u nazywa. |
|
LukiPRO Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-27 00:32:27 a można utworzyć 2 okna?
tzn jedno w main a drugie w funkcji? |
|
kamillo121 |
» 2011-06-27 00:39:06 Możesz sobie kilka okienek tworzyć ale to nie jest najlepsze wyjście :) |
|
LukiPRO Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-27 00:46:00 właśnie spróbowałem z Clear ale coś nie idzie tzn działa ALE używam bezpośredniego dostępu do myszki i tu jest problem myszka.IsMouseButtonDown
te IsMouseButtonDown
jak kliknę na przycisk i przytrzymam to ekran jest czysty bo dałem Okno.Draw w if (bCzyKliknieto == false)
jeżeli nie kliknięto to się wyświetla a jak nacisnę to znika ale jak puszę to znów się pojawia
da się jakoś przypisać true na stałe nawet jeżeli powinno być false?
albo czy jest coś takiego co:
sprawdza czy podany przycisk myszy został wciśnięty.
a nie
sprawdza czy podany przycisk myszy jest wciśnięty. |
|
kamillo121 |
» 2011-06-27 00:51:12 da się jakoś przypisać true na stałe nawet jeżeli powinno być false?
|
Na tej stronie powinno się prowadzić dzienniczek z najlepszymi tekstami użytkowników, to jest świetne :) Tak na serio to: int main( ) { bool stop = false; while( ) { while( ) { if( kliknieto w sprite przycisk ) { stop = true; } } if( !stop ) { } } return 1; }
Radzę Ci zrezygnować z takiego sposobu bo to toporne :) |
|
LukiPRO Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-27 00:56:19 właśnie tak mam jak podałeś ALE
problem w tym że IsMouseButtonDown zmienia status na false gdy puszczę lewy myszy a tego nie chce ma być ciągle true nawet jak już puszczę ten przycisk |
|
kamillo121 |
» 2011-06-27 00:58:34 No ok ale w jakim celu ? W programie sugeruj się własnymi zmiennymi którym sam w odpowiednim momencie będziesz zmieniał wartość. albo czy jest coś takiego co:
sprawdza czy podany przycisk myszy został wciśnięty.
a nie
sprawdza czy podany przycisk myszy jest wciśnięty.
|
No to właśnie ta zmienna stop sugeruje że przycisk był wciśnięty. |
|
« 1 » 2 |