Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kolizje w Irrlichcie

Ostatnio zmodyfikowano 2009-01-06 22:09
Autor Wiadomość
Patzick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Kolizje w Irrlichcie
» 2008-12-13 17:33:58
Mam pytanie, czy jest możliwość opisania w kursie Irrlichta kolizji? Dokładniej chodzi mi o kolizje z elementami w scenie (drzewa, budynki itp.) oraz kolizje z terenem (nierównym), żeby "nie wchodzić w niego" ale być ciągle "na nim". Jeżeli nie ma możliwości dopisania tego w kursie proszę o pomoc w tym problemie tu na forum.
P-2729
lynx
» 2008-12-13 20:40:02
Niestety nie potrafię Ci pomóc, ponieważ ani dobrze się nie znam na Irrlichtm ani na grafice 3D. Jednak, dzieś czytałem, że Mariusz opisze kolizje w swoim kursie. Więc pozostaje tylko czekać aż ktoś zrobi to szybciej na forum, lub Mariusz to umieści.

/edit2:
Cytat z forum (http://forum.ddt.pl/?Tid=315&p=1):
Założenia:
1.Obsługa kamery
2.Obsługa okna 3d (dx/openGl)
3.Bump i PerPixelLighting
4.Shadown
5.2d
6.Wczytanie mapy Quake
7.Menu
8.Animacja
9.Kolizja
Czyli już wiemy, że w kursie Irrlicht-a raczej będą omówione kolizje. :D
P-2733
DejaVu
» 2008-12-13 20:40:09
Hmm... tutaj warto poczekać na zabranie głosu Mariusza. Sądzę, że on dysponuje największą wiedzą z Irrlichta. Próbowałeś coś znaleźć w googlach już? Może na coś trafiłeś, czego nie wiesz jak wykorzystać?
P-2734
Patzick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-12-13 20:59:39
niestety, szukałem na googlach jakiegoś wyjaśnienia jak się to robi, lecz bezskutecznie, zacząłem kopać w dokumentacji może niedługo znajdę jakieś rozwiązania, bo to w sumie dość zawiły problem. Mam nadzieję, że Mariusz często zagląda na forum i zmotywuje go to do napisania czegoś :)
Jeżeli coś znajdę na pewno tu opiszę.

//EDIT:

Znalazłem 2 linki w których opisany jest problem, zabiorę się zaraz za interpretację ale dam je też tutaj, jeżeli ktoś będzie w stanie opisać to dla innych :)

linki:
Link 1
[a href="http://www.irrlicht3d.org/wiki/index.php?n=Main.LoadingAnIRRSceneMadeFromIRREditAndApplyingCollision"" nazwa="Link 2"/]
P-2735
Patzick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-12-14 00:25:17
Jakoś nie mogę tego załapać :/
Ma ktoś może kontakt z Mariuszem?
P-2739
grabon
» 2008-12-14 23:45:19
Witam.
Oczywiście że, kurs będzie dokończony, niestety na dzień dzisiejszy nie dysponuje takim czasem. Tym bardziej że kolizje to czyste C++. Lub wykorzystanie dajmy na to Ode itp. Teraz, jedyny mój wolny czas to sen :).
Może dodam że, wystarczy obliczyć pozycje obiektu, i jeżeli jest na pozycji dajmy na to X,Y,Z, czyli 100,0,25. Czyli w odległości innej niż stan początkowy obiektu to ruch wstrzymujemy lub wykonuje się jakaś akcja. Może coś tam jednak dodam w najbliższym czasie, bo jednak pisanie gry bez kolizji to żadne pisanie gry :) tylko aplikacji graficznej.

Pozdrawiam
P-2755
Patzick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-01-05 20:05:22
Odświeżę temat :)
Ostatnio widzę ślady odecności Mariusza na stronce :P
Masz już może więcej czasu na dokończenie kursu czy raczej nie doczekamy się go w najbliższej przyszłości? ;)
P-3456
grabon
» 2009-01-06 22:09:29
Częściej zaglądam, to fakt, ale chwilowo brak czasu na sen :)
P-3516
« 1 »
  Strona 1 z 1