Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Menu kontekstowe

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-20 00:06
Autor Wiadomość
skax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML, C++] Menu kontekstowe
» 2011-07-19 21:35:13
Witam! Pisze wlasnie gre w SMFL. Wszystkie algorytmy dotyczace gry juz mam, grafiki takze przygotowe. Natknalem sie niestety na problem. Otoz po kliknieciu na obiekt w grze, potrzebuje zeby wyswietlil mi sie panel boczny ( tak jak np w grach strategicznych po nacisknieciu na budynek pojawia sie jego menu, np dodatkowe okno i mozna tam budowac jednostki, ulepszac itd ). Ja potrzebuje czegos podobnego. Niestety z tego co wiem w SMFL tak nie zrobie ... chyba ze sie myle ? Licze na Wasza pomoc. Z gory dziekuje ;)
P-36283
DejaVu
» 2011-07-19 21:38:34
Czytałeś o widokach (ang. views)?
P-36284
SeaMonster131
» 2011-07-19 21:39:12
Zrób sobie obrazek takiego okienka i po kliknięciu na ten budynek wyświetl sobie ten obrazek :) To takie najprostsze rozwiązanie hehe :P
P-36285
michalp
» 2011-07-19 21:40:35
Potrzebujesz graficznego interfejsu. Poszukaj jakiejś biblioteki GUI do SFML (takowe istnieją, ale są słabe). Ewentualnie zrób backend SFML do guichan (zdaje się, że ktoś już go kiedyś napisał, ale nie został włączony do repozytorium).
P-36286
skax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-19 21:41:17
DejaVu zapewne wiesz o co mi chodzi... hmm o widokach nie czytalem. A czy one spelnia moje oczewikwania ? :) .. nie chce miec takiego surowego "windsowego" okna jak w qt i nie chce tez sie bawic w integracje qt z SMFL, wiec chcialbym jakos w tej bibliotece to wykombinowac. W tym views znajde takie cos jak pola do wpisywania wartosci ?
P-36287
malan
» 2011-07-19 21:42:46
Niestety z tego co wiem w SMFL tak nie zrobie(...)
Pamiętaj! Programista/koder nie zna słowa nie zrobię, nie da się, to niewykonalne! Wszystko się da!
Hm, ja bym sobie machnął jakąś klasę typu
ContextMenu
, czy klasę zajmującą się menu kontekstowym. Przykładowo - klikasz na dany obiekt, za pomocą metody sprawdzasz jaki to obiekt (dom, drzewo, noga, paznokieć) i odpowiednio reagujesz. Oczywiście to nie musi być klasa. Może to być zbiór funkcji, czy nawet pojedyncza funkcja.
P-36288
DejaVu
» 2011-07-19 21:45:32
Nie. Widoki (chyba) służą do tego by podzielić sobie ekran np. na dwie części - jedna z grą, która może się scrollować, a druga to statyczne części gry takie jak np. minimapa czy też gui. Samo GUI wydaje mi się, że trzeba stworzyć samodzielnie. Niemniej jednak trudne to raczej nie będzie, bowiem jedyne czego potrzeba w strategiach to przycisków, które możesz zrealizować za pomocą zwykłych obrazków, które po kliknięciu ustawią jakiś stan gry (np. tryb ataku).
P-36289
skax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-19 21:48:38
To akurat nie jest problem. Podam dokladny przyklad o co mi chodzi. Mam stocznie, najezdzam na nia myszka, stocznia sie podswietla - to juz w sumie zrobilem. Klikne na nia myszka i pojawia mi sie okienko a tam jakie statki moge budowac. I np suwaki, albo pola tekstowe, ktorymi przekaze ile chce wybudowac statkow, a nastepnie klikne przygotowany przeze mnie przycisk BUDUJ.

Edit:
Sa takie suwaki albo pola tekstowe dostepne w SFML ?
P-36292
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona