Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Rysowanie mapy a wydajność

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-21 18:53
Autor Wiadomość
m4tx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Rysowanie mapy a wydajność
» 2011-07-21 15:59:54
Witam,

Piszę aktualnie grę używając SFML, jednak mam pewien problem. Mam tam mapę zbudowaną z kafelków, jednak problem jest przy jej renderowaniu. Gdy mam sf;:Image i na nim trzymam wyrenderowaną całą mapę, FPS jest na poziomie ~3000. Problem w tym, że gdy chcę usunąć lub dodać jakiś kafelek, gra się "zacina", tak więc próbowałem zrobić algorytm, który by nie używał wielkiego sf::Image, tylko rysował każdy kafelek w każdej klatce, używając sf::Sprite.SetSubRect() oraz texture atlasów. I w tym przypadku mam FPS na poziomie 800. I moje pytanie: które rozwiązanie wybrać? Czy może jest jakieś lepsze, o którym ja nie wiem?

Pozdrawiam
P-36468
DejaVu
» 2011-07-21 16:02:57
Rysuj mapę za pomocą kafelków o wymiarach np. 32x32 lub 64x64 :)
P-36470
m4tx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-21 16:04:36
Właśnie takie kafelki posiadam - 32x32 :P
P-36473
malan
» 2011-07-21 16:07:56
DejaVu miał chyba na myśli to, żebyś nie rysował całej mapy do
sf::Image
, a każdy kafelek osobno.
P-36475
m4tx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-21 16:09:19
Czyli to drugie rozwiązanie? :P
P-36476
akwes
» 2011-07-21 16:13:32
Sory za offtop:
Jak patrze co się dzieje to niedługo będzie tu więcej projektów gier niż na warsztacie. Każdy się SFML-a uczy. Ten kurs na stronie to był strzał w dziesiątkę ; P

Hm... A dodawać kawałki mapy chcesz po co :P ? Czy chodzi o przemieszczanie się?
P-36479
m4tx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-21 16:20:26
Chodzi po prostu o to, żeby gracz mógł rozwalać i dodawać kafelki (taki sandbox). Po to. :P
P-36480
waxx
» 2011-07-21 17:32:14
Sraj w te 3k fps czy tam 800fps. Dopoki masz 60fps nie masz sie czym martwic i tak zawsze bezpieczniej dowalac tego vsynca.

Zrob se jeden plik tilesetu i z niego wybieraj kolejne tile, cala filozofia.
P-36484
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona