Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Znam troszkę c++ ale dalej...

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-23 20:06
Autor Wiadomość
marcin107
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Znam troszkę c++ ale dalej...
» 2011-07-23 10:09:02
Witam, zacząłem przerabiać książkę Stephen'a Prata Szkoła programowania język c++, i dalej, właściwie nawet teraz chciałbym nauczyć się robić okienka aplikacji, buttony w nich i te różne rzeczy co do tych okienek należą, może polecicie mi jakąś książkę ze sklepu helion.pl, lub np: podacie mi odpowiednie artykuły, Jakiego języka powinienem się dalej uczyć do tych okienek.

P.S mam pytanko, dlaczego ci co nie mają styczności z komputerami mówią że komputery to "sama matematyka" ? proszę o wyrażenie waszej opinii na ten temat.
P-36670
szyx_yankez
» 2011-07-23 10:12:00
Generlanie okienka buttony itd. to nie nowy język tylko biblioteka do GUI jest wiele -> WinAPI, GTK+, QT i wiele innych, poczytaj o nich troche i wybierz którąś.

P.S mam pytanko, dlaczego ci co nie mają styczności z komputerami mówią że komputery to "sama matematyka" ? proszę o wyrażenie waszej opinii na ten temat.
Napiszesz kilka gier to to zrozumiesz. Gra to głównie fizyka, kolizje itd. czyli wszystko oparte na matematyce.
Ale nie tylko gry wymagają matematyki - zwykłe programy też.
P-36672
marcin107
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 10:21:04
"Napiszesz kilka gier" - piszę teraz jedną w tej aplikacji konsolowej, ale tam nie potrzebuje niczego innego niż podstawowych operatorów matematycznych(+,-,*,/), a okienka mi są potrzebne do tego bo gra w konsoli jest do bani, tylko tekst..

Czyli jednym słowem co mam wybrać, bo nie chce wybrać źle, coś co sami możecie mi polecić z własnego doświadczenia :)
P-36673
szyx_yankez
» 2011-07-23 10:25:27
Polecam QT.
P-36675
WiecznyWem
» 2011-07-23 10:32:17
To zależy na czym Ci bardziej zależy, co chcesz robić. Jeżeli jest tak jak pisałeś, czyli pisać aplikacji okienkowe z formatkami itp, to polecę Ci Qt. Bardzo prosta biblioteka, choć aby się jej jako tako nauczyć, trzeba raczej na angielskojęzycznych stronach obcować. Jeżeli zaś chciałbyś pisać na początek jakieś proste gierki w 2d, to możesz sobie wybrać z najpopularniejszych bibliotek: Allegro, SDL czy SFML(tą bym polecił - najlepiej ogarnięta imho). Obsługę 3D pozostawiłbym na twoim miejscu na później, gdy nauczsz się chociaż jednej z powyższych.
 
Może zrobię lekkiego offtopica, ale słyszeliście już o IndieLib - http://www.indielib.com?? Wydaje się być ciekawe, może nawet będzie lepsze od już istniejących SFML, czy SDL.
P-36676
marcin107
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 11:45:20
ehh, nie mogę ogarnąć programu visual studio, chcę skompilować, zero info gdzie jest skompilowany plik, daje build, błąd, nigdzie w opcjach nie widzę compile & run, dev c++ był dużo łatwiejszy...
P-36687
SeaMonster131
» 2011-07-23 11:48:26
To możesz na początek teraz wybrać Code::Blocksa, a dopiero później przerzucić sie na Visuala, jeżeli sprawia Ci tyle problemów ^^
Osobiście używam i wole C::B, Visuala bardzo rzadko używam :P
P-36688
marcin107
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 12:46:42
Walczyłem do teraz, w codeblocku, efektem są błędy kompilacji...

obj\Debug\main.o||In function `main':|
F:\Users\xxx\Desktop\xxx\main.cpp|6|undefined reference to `sf::Clock::Clock()'|
F:\Users\xxx\Desktop\xxx\main.cpp|9|undefined reference to `sf::Clock::GetElapsedTime() const'|
F:\Users\xxx\Desktop\xxx\main.cpp|10|undefined reference to `sf::Sleep(float)'|
F:\Users\xxx\Desktop\xxx\main.cpp|7|undefined reference to `sf::Clock::GetElapsedTime() const'|
||=== Build finished: 4 errors, 0 warnings ===|

Kopiowałem tamten kod z instrukcji wgrywania tej biblioteki...
Spotkał się ktoś z tym, ma ktoś jakiś pomysł ?
P-36695
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona