Chmura punktów w OpenGL
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-29 02:42
bartez1000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Chmura punktów w OpenGL » 2011-07-27 23:45:06 Witam! Mam taki problem: Mam pewien zbiór punktów. Znam ich trzy wymiary i kolor. W jaki sposób w OpenGl stworzyć trójwymiarową chmurę punktów którą potem mogę obracać itd?
|
|
akwes |
» 2011-07-27 23:46:24 Pytasz o konkretny kod czy o metodykę systemu cząstkowego? |
|
DejaVu |
» 2011-07-28 12:23:05 glBegin( GL_POINTS ); for(;; ) { glColor3i( r, g, b ); glVertex( x, y, z ); } glEnd();
|
|
dmx81 |
» 2011-07-29 02:42:34 no a najlepiej utworzyc sobie jakas klase, jakis kontener, a tak to dzialasz jak zwykle - kazdy punkt traktujesz jako wierzcholek :) tylko ze nie laczysz ich w linie, trojkaty itd, ale jak wyzej masz pokazane, poprostu rysujesz punkty. Jesli cokolwiek juz narysowales w OGL'u, to w sumie "pestka" :) jesli rysowales kostke, to juz operowales na "chmurze" uporzadkowanych punktow, ktore laczyles dodatkowo liniami
co innego, jesli chodzi ci o systemy czastek, to proponuje poczytac o tym na internecie, bo temat obszerny, ale bardzo ciekawy - symulacje ognia, deszczu, mgly i co tam sobie sam nie wymyslisz (rzucanie czarow np) |
|
« 1 » |