Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Odczytywanie danych od użytkownika

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-30 01:41
Autor Wiadomość
jaupl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML, C++] Odczytywanie danych od użytkownika
» 2011-07-30 00:31:59
Witam. Czy w oknie sfml które wyświetla grafikę, można zorganizować jakieś menu ?? jeśli tak to jak ( Wiem że można to w pewnym stopniu zrobić poprzez obsługę zdarzeń ale miałem na myśli bardziej bezpośrednie rozwiązanie.) Chodzi mi konkretnie o wprowadzanie danych do programu w czasie gdy okno wyświetlające grafikę jest otwarte (przełączanie między jednym i drugim oknem oczywiście nie wchodzi w grę :P )
Na razie rozwiązałem to tak : program się uruchamia, prosi o podanie danych, otwiera się okno i wyświetla grafikę stworzoną na podstawie naszych danych, okno zamyka się gdy wciśniemy esc, program pyta czy ma kontynuować, jeśli tak wraca do punktu 1. Wiem że to gorzej niż liche rozwiązanie ale na nic innego do tej pory nie wpadłem.
P-37594
malan
» 2011-07-30 01:41:10
Czy Ty pytasz o GUI? Jeżeli tak to SFML nie ma chyba jeszcze oficjalnego dodatku GUI - trzeba to sobie oprogramować samemu. Proste menu to żaden problem - tworzysz bitmapy jako buttony, sprawdzasz położenie myszki i masz już proste menu.
Przechodzenie pomiędzy okienkami? Masz na myśli np. sytuację, w której użytkownik wybierze jakąś opcje z menu?
C/C++
void MenuOption1( sf::RenderWindow * window )
{
    window->Clear();
   
    // Wyświetlamy naszą grafikę...
   
    window->Clear();
}

while( window.IsOpened() )
{
    window.Clear();
   
    // Sprawdzanie położenia myszki itp.
    MenuOption1( & window );
   
    window.Draw( menuItem1 );
    //...
    window.Draw( menuItem4 );
   
    // Update the window
    window.Display();
}
To taki baaardzo okrojony przykład jak można to rozwiązać.
P-37601
« 1 »
  Strona 1 z 1