Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kolizja koła z prostokątem

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-31 20:41
Autor Wiadomość
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Kolizja koła z prostokątem
» 2011-07-31 16:18:20
Witam. Próbuję od jakiegoś czasu napisać algorytm na kolizje prostokąta z kołem, ale nie wychodzi mi to. Ma ktoś jakiś gotowy algorytm, albo jakieś wskazówki, jak napisać takie coś?
P-37706
m4tx
» 2011-07-31 16:20:42
Jeżeli odległość między ścianą prostokąta a środkiem koła jest mniejsza niż promień tego koła to wiedz, że coś się dzieje!
P-37707
akwes
» 2011-07-31 16:22:38
Musisz sprawdzić czy każdy punkt prostokąta (punkt) nie leży w równaniu koła.

Równanie koła znajdziesz na internecie, a jeśli znasz zwykłą kolizję to szybko to zaadaptujesz.
P-37708
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-31 16:24:50
Ale nie może być odległości między ścianą prostokąta, a... , bo ściana prostokąta to nie punkt, tylko 1 oś. Mam zbadać odległość między środkiem okręgu, a każdym punktem boku prostokąta? Nie ma szybszego sposobu?

edit:

Masz na myśli akwes to co ja napisałem wyżej w tym poście?
(zbadać odległość między każdym punktem boku prostokąta, a środkiem okręgu)
P-37710
pekfos
» 2011-07-31 16:27:25
możesz zawęzić poszukiwania i sprawdzaj czy odległość miedzy środkiem prostokąta a środkiem koła jest mniejsza niż suma promienia koła i połowy przekątnej prostokąta. Jeśli jest to sprawdzaj każdy punkt.
P-37711
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-31 16:32:38
Aha. Czyli mówisz to co ja perfoks, ale proponujesz optymalizacje:D.

To będzie gra, w której będzie się zbijać klocki piłką, więc mam jeszcze 1 optymalizacje: jeśli y klocka położonego najniżej + wysokość klocka jest mniejsza od y piłki, to wougle nie trzeba sprawdzać żadnych kolizji:P.

A jeszcze taka optymalizacja, że sprawdzam co 2 punkt byłaby dobra? Bo to chyba nawet nie będzie widać różnicy.
P-37714
pekfos
» 2011-07-31 16:43:10
perfoks
ekhem..
To będzie gra, w której będzie się zbijać klocki piłką
Arkanoid? w tym przypadku wystarczy kolizja z górną powierzchnią paletki :)
A jeszcze taka optymalizacja, że sprawdzam co 2 punkt byłaby dobra? Bo to chyba nawet nie będzie widać różnicy.
W sumie to nie powinno być dużego spadku dokładności kolizji :)
P-37718
Dawidsoni
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-31 16:49:08
Nie. Będzie też kolizja z górną powierzchnią paletki, ale też z klockami, które piłka ma zbijać. I to z różnych stron, bo można tak pozbijać klocki, że piłka uderzy w następny klocek z nie wiadmomo jakiej strony.

Sorry "pekfos".
P-37719
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona